[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Anca Rarau, director marketing BCR: „10% dintre romanii care intra pe retele sociale folosesc si mobile si in­ternet banking”, adica doar 700.000 de persoane

10 martie 2017

Românii familiarizaţi cu reţelele sociale, care folosesc zilnic internetul, apelează încă într-o proporţie foarte mică la varianta digitală a serviciilor bancare, practic doar 10% dintre cei 7 milioane de utilizatori de Facebook alegând mobile şi internet banking în locul interacţiunii directe, a spus la ZF Live Anca Rarău (foto), directorul executiv de marketing al BCR.

„La nivelul pieţei, 10% din românii care intră pe reţele sociale folosesc şi mobile şi in­ternet banking. Sunt 7 milioane de utilizatori pe Facebook, deci cam 700.000 pe banking. Noi avem o cotă importantă pe acest sector“.

Studiile arată, că în România, circa 66% din populaţie este bancarizată, ceea ce înseamnă că băncile au în total aproximativ 8 milioane de clienţi. Dintre aceştia, 60% au făcut tranzacţii la distanţă, au interacţionat măcar o dată cu zona de digital banking. Comparativ cu ţările vestice, piaţa locală este foarte departe, iar diferenţele sunt uriaşe faţă de ţările scandinave, unde 99% din operaţiunile bancare se fac online, cu cardul.

„La nivelul pieţei, un client vine în sucursală cel puţin o dată pe lună, destul de des faţă de alte ţări. Pe de altă parte, interacţiunea digitală a clienţilor este de 9,5 operaţiuni pe lună. Deci clienţii preferă acest tip de interacţiune“, a mai spus Anca Rarău.

Strategia BCR în acest domeniu vizează creşterea interacţiunii digitale cu clienţii, fără a neglija însă importanţa sucursalei pentru primul contact dintre client şi bancă.

Anul trecut, BCR a deschis prima unitate digitală, iar rezultatele sunt foarte bune. „Tranzacţiile s-au dublat la automatele de plăţi şi în acelaşi timp consilierii din agenţie au avut mai mult timp să discute cu clienţii, pe produse mai complexe, şi au vândut mai multe credite“.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?