ANAF anunta ca autentificarea necesara pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual se poate face electronic

12 aprilie 2020

Autentificarea, necesară la înregistrarea în Spatiul Privat Virtual (SPV), se realizează în mediul electronic pe baza unor documente, anunta ANAF.

SPV este un serviciu, destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică, care permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu.

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.

Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual, fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF.

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente: a) decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013 sau b) decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013 sau c) somație – emisă începând cu data de 01.01.2015. d) numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Astfel, începând cu data de 1 aprilie 2020, pentru persoanele fizice care au primit de la ANAF o Somație emisă începând cu data de 01.01.2015, aprobarea înregistrării în SPV se realizează cu ușurință în mediul electronic. În acest sens, este necesar ca la momentul completării formularului web de înregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, în câmpul „Tipul de aprobare”, persoanele fizice, care dețin o somație/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligatii de plată accesorii, selectează opțiunea „Verificare număr document”, iar câmpul „Număr document” să fie completat cu numărul documentului.

Serviciul Spaţiul Privat Virtual este disponibil nonstop si poate fi accesat gratuit, direct din pagina principala a site-ului www.anaf.ro, secţiunea ‘’Servicii Online – Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice şi juridice Spaţiul Privat Virtual’’.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Adrian Vasilescu – consilier de strategie al guvernatorului BNR

„O singură provizie am făcut, de card, pentru că nu mai umblu cu banii în buzunar. Banii sunt cei mai periculoși când este vorba de răspândirea unei molimi. Am renunțat la cash. În rest, este o prostie să faci provizii. Dacă vine o molimă și nici nu știi când va ajunge, dacă ar fi să se întindă, pe cât timp să poți să faci provizii? Faci provizii pe trei săptămâni, pe patru săptămâni și mai departe?”, a spus consultantul.

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?