[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Alexandru Bita – Libra Internet Bank despre viitorul serviciilor de plati pe segmentul retail: O tendinta care se prefigureaza este “embedded banking”

Premium
2 noiembrie 2020

In seria de interviuri Banking 4.0, NOCASH a discutat cu Alexandru Bita, Chief Innovation Technology Officer la Libra Internet Bank despre tendintele in banking.

API & embedded banking

Fiind o institutie care a oferit un produs pe segmentul API Banking inca de acum zece ani si prima banca din Romania care a lansat contul curent online, fara drumuri la banca, in decembrie 2014, am intrebat reprezentantul Libra despre tendintele in acest proces de transformare digitala a bancilor, foarte mult accelerat de pandemie.

„Pe partea aceasta de plati cred ca o tendinta, care se prefigureaza, este aceasta de “embedded banking”.  Adica tranzactiile pot fi realizate de catre client acolo unde se afla. Si ce am facut noi in Ungaria este practic acest lucru. Clientul se afla intr-o aplicatie de mesagerie si in cadrul acelei aplicatii poate sa-i transmita unui prieten o suma de bani. In spate sunt doua carduri, cardul platitorului si cardul beneficiarului. Vorbim intr-adevar de aceasta tehnologie (n.r. „card to card”) dar nevoia clientului este de a face un transfer si aceasta nevoie este servita exact acolo unde este clientul, exact atunci cand are el nevoie.”

In ultima perioada, se vede la mondial, dar si pe piata romaneasca, o efervescenta a solutiilor si aplicatiilor de plata venite din partea GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon). Vor pierde bancile serviciile de plati pe segmentul retail (P2P payments), care vor fi mai degraba un apanaj al BIG-Tech? Bita crede ca aceste servicii vor fi oferite in viitor de cine detine atentia si timpul clientului.

In final, tranzactiile trec printr-o banca. Acum chestiunea este cine detine atentia si timpul clientului. Pe exemplul care l-am dat mai devreme, atentia clientului si timpul sau sunt practic ale aplicatiei de mesagerie, sunt detinute de furnizorul aplicatiei pentru ca in acel moment, clientul se afla in acea aplicatie si nu intr-o aplicatie de mobile banking, spre exemplu. Asadar, cred ca se pune problema, cine va detine pe termen mai lung, cine va capta atentia si timpul clientului. Asadar nu fintech ci techfin.

Mai multe detalii in interviul de mai jos:

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?