[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Alerta CERT-RO: infractorii cibernetici ofera cadouri online fictive pentru a obtine datele cardurilor

30 ianuarie 2019

Două campanii de tip scam vizează în această perioadă clienții eMAG, anunta CERT-RO pe pagina de facebook. Din reactia utilizatorilor de servicii online la mesajul postat, reiese ca sunt vizati si clientii altor companii.

Prima dintre aceste campanii încearcă să convingă utilizatorii să ofere date personale, date de logare sau date bancare. Concret, vizitatorii unui site care permite convertirea online a conținutului video și care intră de pe o adresă IP din România, li se afișează o nouă pagină, care copiază identitatea vizuală a eMAG.

Mesajul, într-o limbă română aproximativă, atenționează utilizatorul că ar putea câștiga un laptop, smartphone sau o tabletă, dacă parcurge anumiți pași într-o campanie de fidelizare eMAG.

După ce selectează tipul de dispozitiv folosit, utilizatorul este redirecționat către o altă pagină care permite alegerea unui ‘cadou’. Aici trebuie să introducă datele unui cont (nu se specifică ce cont, astfel că victimele pot oferi din greșeală datele contului eMAG, Samsung sau Apple, în funcție de selecție și de intuiția fiecăruia).
Ultimul pas îl constituie redirecționarea către o nouă pagină, unde potențialelor victime li se cere să introducă datele cardului.

A doua campanie merge pe aceeași schemă a voucherelor-cadou (200, 350 sau 500 RON) oferite clienților, în schimbul introducerii unor date.

„Verificați mereu sursa link-urilor primite sau a reclamelor accesate. Rețineți faptul că astfel de concursuri sau promoții sunt active exclusiv pe canalele oficiale ale brand-urilor respective (site sau paginile oficiale de social media).”, atentioneaza CERT-RO.

Se pare insa ca de asemenea campanii sunt vizati si clientii altor companii.

Iata ce spune Florin Pop, ca reactie la mesajul CERT-RO de pe facebook: „Eu am patit la fel sambata seara in jur de ora 19:30. Am fost ales de firma „UPC” (deci nu doar Emag) sa raspund la 5 intrebari apoi fiind premiat cu un Iphone Xs, Samsung S9 si o tableta Apple (la alegere). Totul era contra-timp(undeva la 3 min sa raspunzi si sa te inregistrezi). Au solicitat datele de card pe motivul, sa-mi platesc trasportul la produsul castigat. Recunosc am muscat-o, dar in secunda doi mi-am trasferat toti banii de pe card. A doua zi am fost si la UPC si la banca le-am zis ce am patit si am ajuns sa-mi schimb cardul.”

„Dacă mai întâlniți astfel de tentative de fraudă, notificați CERT-RO via e-mai sau social media. Dacă aâi suferit pagube financiare, anunțați cât mai repede banca despre problemă și depuneți o plângere la Politia Romana.”, sfatuieste CERT-RO.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?