Creditele de nevoi personale raman in continuare cele mai accesate produse de creditare de la societatile nebancare, potrivit ALB.
„In primele trei trimestre ale anului, portofoliul de credite de consum a crescut cu 20%, ca urmare a cresterilor de doua cifre ale tuturor tipurilor de credite: imprumuturi personale (48% an/an), credite auto (35% an/an), carduri de credit (19% an/an)”, arata ALB – Asociatia Societatilor Financiare din Romania.
Consumatorii prefera sa cumpere bunuri direct cu cardurile de credit sau sa contracteze de la IFN-uri un credit de consum cu o valoare mai mare pentru proiectele lor de investitii, in detrimentul creditelor direct in magazine (care au scazut ca pondere in ultimii 2 ani).
„Exista o tendinta clara care indica preferinta consumatorilor fata de imprumuturile personale cu valoare mai mare in ultimii ani, prin urmare creditele de consum au atins 62% din portofoliul total, in timp ce cardurile de credit continua sa piarda teren in termeni de noi clienti, dar cu valori mai mari decat inainte, din cauza concurentei puternice din partea bancilor”, se arata in raport.
Valoarea medie a unui credit de consum a ajuns la putin peste 9.000 de lei, potrivit datelor ALB pentru primele trei trimestre ale anului trecut.
Sursa: Finzoom
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: