Bariera care bloca intrarea digitalizarii pe segmentul fluxurilor de bani in zonele rural si urban mic „este pe punctul sa cada”, a declarat Catalin Cretu – General Manager Visa pentru România, Bulgaria, Croația şi Slovenia, in cadrul unei conferinte de presa la Palatul Victoria.
In acest sens, reprezentantul Visa a dat ca exemplu de inovatie tehnologica aplicatia Soft POS, care transforma un telefon inteligent intr-un dispozitiv de tip POS, pentru acceptarea platilor cu cardul. Astfel, se creeaza infrastructura critica necesara pentru a duce platile digitale si catre urbanul mic si zona rurala, a mai spus acesta.
„Astazi a avut loc prima tranzactie test, la Posta Romana pe aceasta aplicatie, care va fi instalata pe toate PDA-urile postasilor din Romania. Concret, am inregistrat prima plata de factura de energie electrica, de la Electrica. Iata ca lucrurile se misca. Nu doar vorbim despre digitalizare, se intampla lucruri concrete. Nu sunt usoare, pentru ca este vorba de foarte multe schimbari, reglementari, legislatie, oameni, gandire. Dar este foarte important ca acolo unde exista vointa si exista oameni care pot face diferenta, lucrurile se intampla.” – a declarat Catalin Cretu.
Despre calendarul de implementare al acestei solutii, ministrul digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan a precizat urmatoarele. ”E un pas extrem de important. Este evident că în urma discuţiilor pe care o să le port, atât cu managementul Poliţiei Române, cât şi cu cel al Poştei Române, cât şi cu sindicatele, o să le solicit un calendar în care va fi implementată această tehnologie. Eu le cer în cel mai scurt timp să fie implementate”.
„Acolo unde vin toate fortele necesare, din domeniul legislativ, din domeniul privat, din domeniul public, exista posibilitatea sa impingem toata Romania, nu numai urbanul mare ci si urbanul mic si zona rurala, unde stim ca am avut mereu discutiile de genul „vrem sa digitalizam dar ce vor face acei oameni care daca primesc carduri trebuie sa se urce in autobuz si sa calatoreasca 30 de km pentru a le putea folosi”. Incet, incet, rezolvam aceste probleme.” – a concluzionat Cretu.
Interventia lui Catalin Cretu – de la minutul 18.40′
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: