La finalul anului 2022, portofoliul de credite al Alpha Bank în Romania a ajuns la 2,95 miliarde de euro expunere netă, marcând o creștere de 13,5% față de anul precedent, în timp ce depozitele clienților au depășit 2,97 miliarde de euro, în creștere cu aproximativ 11% față de anul anterior.
Activele totale ale băncii au ajuns la 4,3 miliarde euro, crescând cu 12%, an la an, se arata in comunicatul prin care banca isi anunta rezultatele financiare pe 2022.
Volumul creditelor noi acordate companiilor mari a crescut cu aproximativ 40% față de anul precedent, în timp ce volumul creditelor acordate IMM-urilor a înregistrat o evoluție similară. Vânzările de credite ipotecare noi au înregistrat un avans anual de aproximativ 20%.
Profitul net a ajuns la nivelul de 33 milioane de euro, reflectând atât o performanță comercială notabilă, cât și o gestionare eficientă a riscurilor.
Transformare digitala
Pe parcursul anului 2022, Alpha Bank Romania a ajuns la acoperirea integrală a rețelei de unități teritoriale cu echipamente multifuncționale (ATM 24/7 Banking), îmbunătățind astfel accesul clienților la o gamă largă de servicii prin intermediul tehnologiilor de self-service.
În luna decembrie, banca a lansat Platforma de Digital Onboarding pentru persoane fizice, clienții având acum la dispoziție un flux complet online de înrolare, putând să achiziționeze de la distanță diverse produse și servicii. Totodată, capacitățile Serviciului Asistență Clienți au fost extinse, Dana, asistentul virtual al băncii, oferind mai multe servicii complet automatizate.
În domeniul soluțiilor de plată pentru comercianți, banca și-a consolidat poziția de jucător de top, volumul plăților procesate prin soluțiile de tip POS, Tap to Phone și e-commerce înregistrând o creștere anuală de 36%.
Totodată, banca a lansat în premieră pe piața din România opțiunea de tokenizare a cardurilor pentru comercianții și integratorii online pentru a asigura o experiență de plată mai sigură și mai ușoară.
În 2022, Alpha Bank Romania a lansat un nou design pentru cardurile de debit și de credit, inspirat din mitologia greacă, o alternativă sustenabilă și prietenoasă cu mediul, toate cardurile nou emise fiind din plastic reciclat.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: