În cel de-al doilea trimestru al anului 2022, instituțiile de credit din România au raportat standarde de creditare înăsprite semnificativ pentru creditele destinate achiziționării de locuințe și terenuri (75 la sută procent net) și înăsprirea consistentă a celor pentru creditele de consum (27 la sută procent), se arata in sondajul BNR privind creditarea companiilor nefinanciare și a populației.
Pentru al treilea trimestru al anului 2022, băncile respondente anticipează înăsprirea netă a standardelor de creditare pentru împrumuturile acordate populației, o cerere semnificativ mai mică pentru credite imobiliare și o cerere relativ constantă pentru creditele de consum – Grafic 2.1.
Media valorii pierderii în caz de nerambursare (LGD) pentru creditele destinate populației aflate în stare de nerambursare s-a majorat cu 0,3 puncte procentuale față de ultimul trimestru, până la valoarea de 47,2 la sută. Cele mai notabile modificări au fost observate în cazul creditelor de consum negarantate (+7,1 la sută, până la valoarea de 67,2 la sută), al celor imobiliare (+6,6 la sută, până la valoarea de 25,2 la sută) și al cardurilor de credit (+5,3 la sută, până la valoarea de 66,2 la sută).
In ceea ce priveste modul in care se va modifica cererea de credite in trimestrul al treilea, bancile se asteapta la o scadere dramatica pe cardurile de credit – Grafic 2.9.
___________
Sondajul este efectuat trimestrial de BNR în lunile ianuarie, aprilie, iulie și octombrie. Are la bază un chestionar (publicat în cadrul analizei din mai 2008) care este transmis primelor 10 bănci alese după cota de piață aferentă creditării companiilor și populației. Aceste instituții dețin aproximativ 80 la sută din creditarea acestor sectoare.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: