Studiul “Adoptia Cripto in Balcani” va fi prezentat la conferinta internationala Banking 4.0.
In medie 69% dintre consumatori, atat din Romania cat si din tarile din regiune, si-ar dori sa poata transforma criptomonedele in cash la orice ATM, potrivit unei cercetari de piata realizate de iSenseSolutions la solicitarea NOCASH.RO.
Studiul a fost realizat in randul consumatorilor din mediul urban, utilizatori de internet, cu varste intre 18 si 65 de ani, din sase piete la nivel regional: Albania, Bulgaria, Croatia, Romania, Serbia, Slovenia. Perioada de cercetare a fost intre 6 si 19 mai, care a coincis cu intervalul in care pretul bitcoin a pierdut 27% din valoare, de la 40.000 USD la sub 29.000 USD.
Studiul a relevat ca se manifesta o popularitate crescuta a criptomonedelor in randul consumatorilor, intregistrand o notorietate de 93% in Romania, la un nivel relative asemanator cu tarile din regiune (Albania – 92%, Bulgaria – 95%, Croatia – 95%, Serbia – 93%, Slovenia – 95%).
Principala platforma de investitii in criptomonede folosita de consumatorii romani si croati este Revolut (Romania – 44%, Croatia – 42%), in timp ce celelalte tari din regiune prefera sa investeasca prin platforme specializate, precum Crypto.com (Albania – 42%; Bulgaria – 46%) si Binance (Serbia- 38%, Slovenia – 32%).
Spre deosebire de celelalte tari din regiune, in Romania, YouTube-ul este principalul canal de informare (49%) in ceea ce priveste criptomonedele, dupa care urmeaza bloguri/ forumuri (45%) si retelele sociale (37%). Pentru celelalte tari din studiu, principala sursa de informare este reprezentata de bloguri/forumuri (Albania – 40%, Bulgaria – 55%, Slovenia – 42%, Serbia – 61% si Croatia – 57%), urmata fiind de informarea pe retelele sociale (Albania – 74%, Bulgaria – 55%, Slovenia – 66%, Serbia – 56% si Croatia – 50%).
Datele studiului vor fi prezentate pe larg in cadrul conferintei internationale Banking 4.0 – powered by IMPERIUM, dedicate tehnologiei blockchain si rolului acesteia in viitorul digital al banilor/finantelor.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 2821 respondenti ( Romania: N=1010, Albania: N=287, Bulgaria: N=424, Croatia: N=406, Serbia: N=468, Slovenia: N=226) cu varste cuprinse intre 18-65 ani, din mediul urban, in perioada 6 – 19 mai.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”
Many more interesting quotes in the video below: