Anul acesta pare să marcheze o schimbare majoră în industria turismului, în condițiile în care tot mai multe țări renunță la restricții după pandemia COVID-19, inclusiv în România.
Tendința de revenire la comportamentele de mobilitate de dinainte de pandemie și reluarea călătoriilor în străinătate s-au remarcat chiar din primele trei luni ale anului 2022. În acest interval, numărul utilizatorilor români care au făcut cheltuieli de călătorie s-a dublat, iar volumul total al tranzacțiilor realizate în timpul deplasărilor în străinătate s-a triplat, după cum arată datele aplicației financiare[1].
Un client român a cheltuit, prin Revolut, în medie 380 EUR, în perioada ianuarie-martie 2022, pentru călătorii în afara granițelor țării, mai mult cu 66% față de ianuarie-martie 2021. Clienții români cu vârste cuprinse între 35-44 de ani au fost, de departe, cei care au folosit cel mai mult Revolut pentru achiziții legate de călătoriile în străinătate, cu o sumă medie de 488 EUR/ utilizator.
De asemenea, plățile pentru cazarea la hoteluri, moteluri și resort-uri în străinătate au revenit în top 5 categorii, pe poziția a patra (după supermarket-uri și magazine alimentare, benzinării, restaurante și bistro-uri). Volumul total al plăților pentru cazare a crescut de trei ori în primul trimestru 2022 față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce cheltuielile cu transportul aerian au fost de 5 ori mai mari.
După sumele totale cheltuite, clasamentul principalelor 5 țări de destinație pentru utilizatorii români ai aplicației financiare, în trim. I 2022, este: Marea Britanie, Italia, Emiratele Arabe Unite, Spania și Austria.
Dorința românilor de a călători mai mult, de a investi în dezvoltarea personală sau în activități noi este evidențiată și de studiile recente privind comportamentul consumatorului. Studiul ”Românii azi”[2] arată o ușoară creștere a procentului conaționalilor care iau în calcul o creștere a achizițiilor ce țin de dezvoltare personală și experimentare de lucruri noi (călătorii/ vacanțe, ieșiri în oraș) de la 22% la 26%.
[1] Date anonimizate și agregate.
[2] Studiu realizat de Reveal Marketing Research, în perioada în perioada 28.03-01.04.2022, pe un eşantion reprezentativ pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: