[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Enel X si PayDo colaboreaza pentru transferul digital de bani in Italia si Europa, fara IBAN, doar pe baza numarului de telefon al destinatarului

3 februarie 2022

Solutia permite transferul digital al fondurilor în orice cont sau card bancar,

Este vorba despre RicaricaQui, sistemul digital de transfer de bani, creat datorită sinergiei dintre CityPoste Payment, o sucursală deținută în totalitate de Enel X, și PayDo, un start-up italian în lumea fintech și a plăților digitale.

Datorită platformei puse la dispoziție de PayDo, serviciul RicaricaQui permite oricărei persoane care merge în rețeaua punctelor de vânzare Enel X Pay* să efectueze transferuri de bani către orice beneficiar din Italia și Europa, „rapid și în siguranță, fără a fi nevoie să descarce vreo aplicație suplimentară”, potrivit comunicatului.

Pentru a accepta plata RicaricaQui, destinatarul va trebui să dea OK mesajului text pe care îl primește pe smartphone și să urmeze o procedură scurtă.

„Acesta este un exemplu de parteneriat între două companii care urmăresc să accelereze digitalizarea sectorului bancar, nu doar în Italia, ci și la nivel european,” se mai precizeaza in comunicat.

„Prin serviciul RicaricaQui, oferim oamenilor o soluție inovatoare de a trimite numerar într-un cont bancar sau, pur și simplu, de a încărca un card cu IBAN, aducând astfel clienții noștri mai aproape de plățile digitale”, a declarat Matteo Concas, director Global Digital Banking Solutions, Enel X.

„Cu sprijinul PayDo oferim un serviciu care face viața oamenilor mai ușoară și răspunde stimulilor pieței fintech în continuă evoluție. Scopul nostru este de a ne poziționa drept unul dintre cei mai importanți jucători din sectorul plăților digitale, oferind clienților noștri oportunități de a răspunde nevoile lor, iar prin parteneriatul de astăzi am făcut un pas înainte spre acest scop.”

„Parteneriatul cu un jucător important în domeniul tehnologic precum Enel X subliniază conceptul nostru de platformă: personalizabilă și integrabilă în funcție de nevoi”, a declarat Donato Vadruccio, fondator și CEO PayDo. „Evoluția serviciilor de plată deschide calea către parteneriate concrete între instituțiile de plată și companiile fintech, care contribuie la dezvoltarea de soluții inovatoare pentru simplificarea tranzacțiilor de zi cu zi.”

_______________

*Serviciul RicaricaQui este disponibil în agențiile afiliate CityPoste Payment S.p.A. (companie a grupului Enel) disponibile în Italia.

PayDo este un fintech digital de plată care a luat naștere dintr-o idee a lui Donato Vadruccio cu misiunea de a oferi Băncilor Europene, Instituțiilor de Plată și Instituțiilor de Monedă Electronică și clienților acestora – corporate sau retail – soluții capabile să inoveze și să creeze conexiuni între cele deja existente. Compania a creat funcționalitatea numită Plick, o soluție europeană, care permite efectuarea plăților, irevocabil și fără limite de sumă, prin SMS, WhatsApp sau email fără a cunoaște IBAN-ul destinatarului, către oricine din zona SEPA, fără a fi nevoie de înregistrare sau de o aplicație dedicată. PayDo a fost creat și în spiritul colaborării pentru a crea soluții personalizate folosind o platformă care funcționează prin intermediul API-urilor.

Enel X Global Retail este linia globală de afaceri a grupului Enel care oferă servicii pentru a accelera inovarea și pentru a conduce tranziția energetică.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?