[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Procesul de transformare digitala ajunge si la Curtea de Conturi a României. Institutia va folosi o aplicatie informatica pentru a genera ratingurile de risc.

21 decembrie 2021

Planificarea bazată pe analiza riscurilor este o abordare care nu s-a regăsit până acum, în mod structurat, în legislația și regulamentele care guvernează activitatea instituției supreme de audit din România, spune Curtea de Conturi.

Curtea de Conturi a României a pus bazele unei aplicații informatice care să integreze seturile de date financiare raportate de toate instituțiile publice din România către Ministerul Finanțelor. „Aceste seturi de date, utilizate exclusiv în analiza internă a instituției supreme de audit, au scopul de a arăta execuția bugetară a entităților publice,” potrivit comunicatului de presa.

Aplicația funcționează pe platforma SQL Server și „constituie un prim pas în dezvoltarea unui instrument mai amplu de analiză de risc,” potrivit institutiei.

Seturile de date sunt analizate de specialiștii Curții de Conturi cu ajutorul aplicației informatice IDEA, prin conectarea acesteia direct la serverul care gestionează și stochează datele. Informațiile astfel generate vor servi la includerea entităților care vor fi auditate în programul de activitate al Curții. Noua platformă va permite atât schimbul de date în format electronic, cât și asistarea entităților pentru a răspunde mai ușor solicitărilor instituției supreme de audit, explica Curtea de Conturi.

Curtea de Conturi a României parcurge o etapă importantă de transformare instituțională, în sensul adecvării activității și a procedurilor sale la standardele auditului modern. În acest context, planificarea misiunilor de audit după criterii de risc reprezintă o componentă esențială în procesul de schimbare. În acest fel va crește relevanța și calitatea misiunilor de audit,” a declarat Mihai Busuioc, Președintele Curții de Conturi a României.

Pentru a dezvolta aplicația informatică care va genera ratingurile de risc, Curtea de Conturi a României a încheiat, în 2021, un Acord pentru Consolidarea Capacității în auditul IT cu instituția supremă de audit din Turcia, respectiv un Memorandum de Înțelegere cu Ambasada Regatului Danemarcei din România.

Cele două documente constituie baza de lucru în procesul de transformare digitală demarat de Curtea de Conturi a României. Acestea permit accesul specialiștilor instituției supreme de audit la expertiza internațională a auditorilor publici externi în domeniul tehnologiei informației, dar și un ghidaj valoros în activitatea de culegere și valorificare a datelor. Curtea de Conturi a României a implementat deja Sistemul de Identificare Rapidă și Păstrare a Documentelor (SPID), o aplicație internă care eficientizează procedurile de lucru, generând economie de timp și resurse.

Noutăți
Stay updated to the impact of emerging technologies in fintech & banking.
Banking 4.0 newsletter - subscribe
Cifra/Declaratia zilei

Dariusz Mazurkiewicz – CEO at BLIK Polish Payment Standard

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?