Peste 50% dintre consumatorii globali chestionați spun că au devenit mai “digitali” în ultimele luni, potrivit sondajului Global Consumer Insights Pulse realizat de PwC în luna iunie.
Deși a crescut numărul celor care au revenit în magazinele fizice după ridicarea restricțiilor (45% în iunie, față de 41% în martie), cumpărăturile prin intermediul smartphone continuă intr-un ritm mult mai sustinut. Ponderea celor care au declarat ca au efectuat cumparaturi cu mobilul in ultimele 12 luni a crescut constant de la 30% in 2020, 33% in martie 2021, la 39% in iunie 2021.
În topul motivelor pentru creșterea cumpărăturilor online, prețul a depășit calitatea și comoditatea, înregistrând marje mari la majoritatea categoriilor (modă, 47%, electronice, 42%, sănătate, 38%, electrocasnice, 40%). Excepție fac produsele alimentare, unde cele trei motive înregistrează procente apropiate, prețul fiind menționat de 35% dintre consumatori, comoditatea, de 33%, și calitatea, de 29%.
”Unele dintre schimbările de comportament aduse de perioada pandemiei, fie că au avut loc forțat sau au fost voluntare, vor deveni obiceiuri permanente. Vedem că preferința pentru cumpărăturile online crește într-un ritm mai accelerat decât în perioada de lockdown, în special pentru produsele alimentare. În același timp, consumatorii se orientează mai mult către produse bio și locale. Companiile ar trebui să fie atente la aceste modificări și să se adapteze continuu”, a spus Ruxandra Târlescu, Partener PwC România.
Descarca raportul PwC Consumer Pulse
___________
PwC research a sondat 8.681 de consumatori din 22 de teritorii (Australia, Brazilia, Canada, China, Franta Germania, Hong Kong SAR, Indonezia, Japonia, Malaezia, Mexic, Orientul Mijlociu, Tarile de Jos, Filipine, Rusia, Singapore, Africa de Sud, Corea de Sud, Spania, Tailanda, Statele Unite ale Americii si Vietnam).
Profil respondenti – cel puțin 18 ani la momentul sondajului si sa fi să cumparat online cel puțin o dată în anul precedent.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: