[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Valoarea de brand a Bancii Transilvania a crescut cu aproape 90 mil. USD pe an, din 2018

1 februarie 2021

Banca Transilvania urca in clasamentul Brand Finance Banking 500 2021 pe locul 302 – de pe locul 339, ocupat in 2019 – cu o crestere de 19% a valorii de brand, pana la 441 milioane USD, potrivit comunicatului. Dintre bancile romanesti, in Top 500 se mai afla doar BRD, care insa risca sa iasa din clasament anul viitor daca isi pastreaza tendinta de scadere. Banca a coborat pe locul 470 (fata de 434 anterior), cu o valoare de brand de 193 milioane USD, in scadere cu 19%.

Analiza a fost realizata de Brand Finance, firma globala independenta de evaluare de brand.

Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obtine un proprietar prin licentierea brandului. Alaturi de rezultatele financiare, forta brandurilor este un factor determinant al valorii brandului. 

Brand Finance determina, de asemenea, forta relativa a brandurilor, printr-o serie de indicatori  (balaced scorecard): investitia de marketing, brand equity (reputatia acumulata cu clientii, consumatorii, angajatii si alti stakeholderi), precum si impactul acestora in performanta de piata.

Pe fondul scaderii profiturilor si a eforturilor guvernamentale de a gestiona criza generata de pandemie, aproape doua treimi din cele mai valoroase 500 de branduri bancare globale au inregistrat o scadere a valorii de brand, conform raportului Brand Finance.

Valoarea totala a clasamentului inregistreaza a doua contractie anuala consecutiva, de la 1.330 miliarde USD in 2020 la 1.270 miliarde USD in 2021. Topul este dominat de bancile din China si SUA, care genereaza impreuna peste 50% din valoarea totala a clasamentului Banking 500.

In fiecare an, Brand Finance evalueaza peste 5.000 dintre cele mai valoroase branduri globale si publica peste 100 de rapoarte sectoriale si nationale. Cele mai valoroase 500 branduri bancare sunt incluse in raportul anual Brand Finance Banking.

Brandul Banca Transilvania a intrat in acest clasament in 2018, pe pozitia 486, cu o valoare de 174 milioane USD. In 2019, a urcat aproape 50 de pozitii in top, iar in 2020, 100 de pozitii fata de 2019.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?