Plățile efectuate cu cardurile Visa emise în România prin intermediul dispozitivelor mobile înregistrează un ritm mediu lunar de creștere de circa 10% comparativ cu luna anterioară, iar Visa încheie constant noi parteneriate pentru extinderea plăților digitale.
Mai mult de una din 10 plăți Visa în magazine este realizată prin intermediul portofelelor digitale, ceea ce poziționează România pe unul din primele locuri în Europa în privința adopției plăților mobile.
“În prezent, 4 din 5 carduri Visa din România pot fi introduse într-un portofel electronic prin intermediul tehnologiei de tokenizare, permițând astfel românilor să facă plăți sigure și confortabile cu orice dispozitiv, precum telefoane, tablete, ceasuri sau chiar și automobile sau electrocasnice conectate la internet”, a declarat Cătălin Crețu, Director General România, Croația, Malta și Slovenia, Visa.
Anuntul vine in contextul in care Visa a inregistrat depășirea pragului de un miliard de tokenuri emise în întreaga lume prin intermediul serviciului Visa Token Service (VTS). VTS înlocuiește numărul cardului Visa, format din 16 cifre, cu un token securizat care protejează datele reale ale cardului.
Oficialii Visa spun ca se inregistreaza o „crestere spectaculoasa” a numărului de tokenuri emise prin Visa Token Service. „Numai în ultimele 12 luni, Visa a emis mai mult de 680 de milioane de tokenuri,” a declarat Ansar Ansari, vicepreședinte senior, produse de plată digitale, Visa Inc.
În prezent, peste 13.000 de comercianți acceptă plăți securizate prin intermediul Visa COF (credential-on-file)[1]. De asemenea, există peste 8.200 de emitenți autorizați în 150 de țări, care pun la dispoziția clienților serviciul Visa Token Service.
[1] Date despre comercianții din rețeaua VisaNet, raportate pe baza tranzacțiilor procesate prin intermediul tehnologiei de tokenizare în perioada ianuarie 2019 – iunie 2020
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: