Cumparaturile online au prins mai multa tractiune decat in trecut, insa nu pentru ca anterior platile online nu erau foarte populare ci pentru ca ne-am extins cumva aria de cumparaturi si in zona virtuala, a declarat Elena Dinca, Account Manager Mastercard, in cadrul conferintei Future Banking. „Pentru ca a trebuit sa stam acasa si platile s-au mutat in zona digitala.”, a explicat aceasta.
Oficialul Mastercard spune ca s-a vazut o crestere in aceasta perioada, in special in domeniul comertului electronic, unde tranzactiile s-au dublat.
„Daca ne uitam pe anumite segmente, cum ar fi cardurile de credit sau cardurile premium, vedem ca tranzactiile de ecommerce s-au dublat, de la inceputul anului si pana in prezent. Pe aceste doua segmente, 9 din 10 carduri cu care se efectueaza o tranzactie (n.r. plata online) de ecommerce sunt Mastercard.”
In Romania, numarul cardurilor valide aflate in circulatie era de 18,25 mil. la sfarsitul anului trecut. Dintre acestea, 3,0 mil. (16,6%) erau carduri de credit. Mastercard detine intr-adevar pozitia dominanta din aceasta piata, ca urmare a parteneriatelor cu IFN-urile (Axi Finance, BRD Finance, Cetelem, TBI Credit, Unicredit Consumer Financing etc.), institutii care emit exclusiv carduri Mastercard.
Va fi interesant de vazut daca tractiunea tranzactiilor de ecommerce pe cardurile de credit se va pastra in continuare, avand in vedere ca in pietele greu lovite de Covid-19, am asistat la o contractie semnificativa a utilizarii acestor instrumente de plata.
Foarte probabil ca, din considerente de reducere de cost, romanul se va limita doar la disponibilitatile de pe cardul de debit, nedorind sa mai faca datorii. Cu alte cuvinte, si in Romania se vor prabusi volumele tranzactionate pe cardurile de credit, in perioada urmatoare.
Banca Nationala nu centralizeaza o situatie a cardurilor premium, prin urmare in acest moment nu se poate spune ce cota de piata detine fiecare dintre schemele de plata.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: