Raportul 2Checkout referitor la impactul COVID-19 asupra vânzărilor de servicii și produse digitale, atât la nivelul României, cât și la nivel global, a luat ca referință lunile martie și februarie 2020, iar informațiile au fost extrase din analiza tranzacțiilor procesate prin platforma 2Checkout pentru mai mult de 17.000 de comercianți. Rezultatele cercetării arată o creștere accelerată a vânzărilor online, în paralel cu evoluția pandemiei la nivel global.
Principalele concluzii ale analizei sunt:
Per total, 2Checkout a observat o creștere de 15% a vânzărilor globale de produse și servicii digitale determinată de pandemia COVID-19, în martie 2020 comparativ cu februarie 2020.
Cele mai mari salturi s-au înregistrat la aplicațiile multi-media (+40%), la cele de colaborare (+22%) și la soluțiile de securitate (+15%).
Vânzările online de servicii, spre exemplu, servicii de publicitate sau alte servicii pentru afaceri, au scăzut cu 11%.
Alte date specifice anumitor piețe:
Italia
Italia a fost prima țară unde numărul de comenzi online a crescut puternic, începând de pe 9 martie. În medie, vânzările online de produse digitale au crescut cu peste 40% în martie versus februarie. Comenzile au crescut în principal la soluțiile de securitate, aplicațiile audio-video și instrumentele de dezvoltare web. Serviciile au înregistrat o scădere cu 21% față de luna anterioară.
Spania
Numărul comenzilor a crescut semnificativ și în Spania începând cu 15 martie. În medie, vânzările online de produse digitale au crescut cu 30% în martie comparativ cu luna anterioară. Comenzile au crescut în special la software de securitate, la aplicațiile utilitare și la cele audio-video, în schimb serviciile au suferit o scădere accentuată, de 39%.
Germania
Numărul comenzilor au început să crească în Germania pe 19 martie. În medie, vânzările online de produse digitale au crescut cu 15%, în martie versus februarie. În principal, s-au înregistrat mai multe comenzi la aplicațiile audio-video și multimedia. Germania este o piață puternică pentru produsele de securitate unde atât consumatorii individuali, cât și companiile achiziționează aceste produse în mod frecvent, astfel încât impactul COVID-19 asupra acestei categorii de produse este mai puțin semnificativ. Vânzările online de servicii au cunosc un declin cu 7%.
Marea Britanie
Marea Britanie este în topul țărilor la majoritatea categoriilor studiate de 2Checkout, vânzarea online de produse digitale cunoscând o creștere cu 14% în martie comparativ cu luna precedentă. La servicii s-a înregistrat însă o scădere de 4%.
Statele Unite
Numărul de comenzi a început să crească în Statele Unite începând cu 17 martie. În medie, vânzările online pentru produse digitale au fost cu 13% mai mari în martie 2020 decât în urmă cu o lună. În acest segment, comenzile au crescut în principal la aplicațiile de securitate și la aplicațile audio-video și multimedia. Dintre celelalte categorii, spre exemplu, la produsele financiare, nu s-a înregistrat o creștere semnificativă. Serviciile au cunoscut o scădere în vânzările online cu 8% față de luna anterioară.
Suedia
Volumul de comenzi online pentru produse digitale în această țară a cunoscut o creștere cu doar 8% față de luna anterioară. În același timp, a fost identificată o tendință crescătoare la vânzările de servicii online în martie versus februarie, ambele tendințe fiind probabil influențate de strategia guvernului suedez de a nu limita circulația persoanelor.
Australia
Informațiile din platforma 2Checkout arată o creștere ușoară a vânzărilor de produse digitale, similar cu Suedia, dar în Australia s-a simțit totuși un declin în vânzările online totale, cu 10% în martie față de februarie.
2Checkout urmărește îndeaproape evoluția tranzacțiilor prin intermediul platformei sale de monetizare și analizează impactul potențial al pandemiei COVID-19 asupra vânzărilor globale online.
Infograficul despre impactul COVID-19 este disponibil aici: COVID-19 Impact on Global Online Sales – a 2Checkout Perspective.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”
Many more interesting quotes in the video below: