„Pana la sfarsitul anului sper sa atingem primul milion de clienti. Am depasit deja 850.000 de utilizatori pe piata locala”, a declarat Irina Scarlat, Head of Growth CEE la Revolut, in cadrul unui interviu acordat NOCASH la conferinta internationala Banking 4.0.
In noiembrie 2018, cu ocazia interviului acordat in cadrul primei editii a Banking 4.0, Irina anunta depasirea pragului de 100.000 de clienti in Romania.
„Am avut un model de crestere diferit. In prima faza a fost cresterea determinata de produs. Ne-am concentrat pe a dezvolta un produs, care sa raspunda nevoilor utilizatorilor, si care sa fie semnificativ mai bun decat orice alta alternativa de pe piata.
Al doilea lucru care a ajutat foarte mult este puterea comunitatii, „fiecare dintre utilizatorii nostrii activi care a recomandat serviciul mai departe si a creat acest efect de multiplicare”.
Irina spune ca principalul motiv pentru care un client recomanda altui client Revolut este „pentru ca vor sa trimita bani repede, printr-o apasare de buton. Nu este vorba de cei 50 de lei pentru ca nivelul de recomandari era foarte mare si inainte.”
A intervenit o schimbare a profilului clientului Revolut?
„Utilizatorii cresc, se maturizeaza. Daca la inceput vorbeam de early adopters si innovators care ne foloseau serviciul, oameni cu o varsta medie de 33-34 de ani, majoritatea dintre ei din domeniul tehnologiei sau din industria de IT si cele conexe, acum suntem un produs care se apropie de a fi un produs de masa. Prin urmare, utilizatorii nostrii sunt mult mai diversi decat in urma cu un an.”
Aceasta evolutie a portofoliului de clienti a depasit orice asteptare. Acum, Irina crede ca piata din Romania are un potential urias.
„Revolut este un produs pentru fiecare dintre noi. Cred ca putem ajunge la 5 mil. de utilizatori. Nu o sa se intample peste noapte, dar credem ca in maxim trei ani vom atinge si acest prag.”
Chiar daca este greu de spus, Irina considera ca este totusi fezabil sa asistam la dublarea portofoliului de clienti Revolut pana la sfarsitul lui 2020.
Am intrebat reprezentantul Revolut daca nu cumva acest ritm de adoptie nu va fi totusi mai lent, avand in vedere ca acum si bancile ofera sau macar, se straduiesc sa ofere experiente similare in lumea digitala – de la plati instant si pana la deschideri de cont, constituire de depozite si acordare de credite 100% online.
„Este foarte greu sa inveti un elefant sa danseze. bancile se misca in aceasta directie, dar o fac destul de incet. Va dura ceva timp pana cand bancile vor reusi sa ne prinda din urma iar noi deja vom fi inovat alte lucruri (n.r. intre timp). Cred insa ca nu este o concurenta directa. Nu este fintech sau banca, care pe care. Este despre cum putem lucra impreuna ca sa crestem piata si sa oferim utilizatorilor ce au nevoie.”
Poate tocmai de aceea, Irina continua si spune ca: „Pentru noi, anul 2020 va fi anul increderii in care speram sa lucram alaturi si cu alti actori mari de pe piata, traditionali sau netraditionali, in asa fel incat sa le aratam oamenilor ca sunt in siguranta atunci cand aleg sa plateasca cu cardul. Asta ne va ajuta pe toti.”
Mai multe detalii despre Revolut in Romania, inclusiv despre profitabilitate, in interviul de mai jos:
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: