In aceasta luna, Austria Card a inaugurat la Bucuresti prima fabrica locala de carduri cu cip. In trei ani, fabrica din Romania va dubla numarul de carduri produse in prezent de Austria Card in Viena, numar care se ridica la peste 70 mil. anual. Mai mult de 80% din productia locala va fi exportat in peste 35 de tari, atat europene cat si africane, insa in vizor este si piata din sud estul Asiei.
In prezent, chiar daca nu au fost inca instalate toate echipamentele, fabrica are o capacitate de productie de 2 mil. de carduri pe luna, capacitate care urmeaza a fi marita in perioada imediat urmatoare.
„In curand vom incepe probele pentru un nou echipament, care ne va permite implementarea unui nou flux de productie si, implicit, marirea capacitatii de productie”, a declarat Daniel Miturca – production manager Austria Card SRL.
Reprezentantul Austria Card SRL a precizat ca prin fabrica de la Bucuresti „se va suplimenta si nu se va transfera productia fabricii din Viena”. „In doi-trei ani ne propunem sa devenim oglinda capacitatii de productie din Viena, insa nu trebuie uitat faptul ca acolo s-a ajuns la performantele actuale dupa 30 de ani”.
Ideea de suplimentare si nu de migrare a fost prezenta si in discursul de la inaugurare al directorului general al Austria Card SRL, domnul Markus Prancz: „Suntem foarte incantati de capacitatea suplimentara pe care o aduce aceasta noua fabrica”.
In plus, Prancz a vorbit si despre avantajul competitiv pe care noua fabrica il aduce: scurtarea timpilor de livrare catre clienti. “Noile echipamente ne permit sa producem carduri cu cip de ultima generatie intr-un timp record si contribuie la cresterea semnificativa a volumului zilnic de carduri produse”.
Se pare ca termenele de livrare se reduc cu cel putin o saptamana. Mai mult, gratie costurilor de productie mai scazute din Romania, fata de cardurile produse in Austria, produsele obtinute la Bucuresti vor avea un pret de productie mult mai competitiv ceea ce va permite imbunatatirea profitabilitatii.
Scaderea pretului de productie per card, cumulata cu cresterea volumelor la livrari, sunt motivele pentru care oficialii Austria Card cred ca desi investitia in fabrica de la Bucuresti s-a ridicat la 25 mil. Euro, ea se va amortiza in urmatorii 3-5 ani.
Pana acum, Austria Card SRL s-a ocupat de personalizarea cardurilor pentru o serie de banci romanesti, cea mai importanta fiind BCR. In aceste conditii este evident ca va avea loc totusi si o migrare a productiei de carduri din Austria pentru clientii deserviti local. Cu atat mai mult cu cat Austria Card SRL este deja prezenta cu servicii de personalizare si la nivel regional, avand client United Bank Bulgaria – cea mai mare banca de pe piata locala.
Fabrica de la Bucuresti dispune de oameni calificati care au fost instruiti timp de 6 luni in Viena. In prezent, numarul personalului angajat al Austria Card SRL este de 50 dar se va dubla in perioada urmatoare. Fabrica din Viena dispune de peste 300 de angajati.
Noua fabrica de la Bucuresti va furniza carduri cu cip, atat ca instrumente de plata contacteless, dual interface, contact-based, cat si ca instrumente pentru identificare securizata. Se vor produce si personaliza carduri din materiale diverse intr-o multitudine de forme, de la cele simple din hartie si carton multi-stratificat, la cele din PVC si materiale ecologice, de la carduri simple de membru si de loialitate, pana la carduri inteligente de plata si identificare. In functie de complexitatea produsului, costul de productie al unui card variaza de la cativa eurocenti pana la peste 2 euro/unitate.
La nivel mondial, sunt peste 200 de producatori de carduri care formeaza Asociatia Internationala a Producatorilor de Carduri (International Association of Card Manufacturers – ICMA), din care face parte si Austria Card. Membrii ICMA produc anual, estimativ, 30 miliarde de carduri.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: