Pana la finalul acestui an, George Pay va putea fi utilizat de pe toate dispozitivele, indiferent de sistemul de operare, a declarat Marian Ignat (foto), executive director, digital banking division la BCR, in cadrul conferintei BCR Expert Hub, editie dedicata transformarii digitale.
Platforma George are in acest moment peste 500.000 de utilizatori, iar tinta pentru finalul anului 2019 este de 700.000.
BCR va introduce posibilitatea plăţii cu telefonul mobil în luna iulie a acestui an, funcţionalitatea urmând să fie disponibilă în aplicaţia de internet şi mobile banking George în prima fază doar pentru clienţii care deţin telefoane mobile cu sistemul de operare Android.
Până la finalul lui 2019 plata cu mobilul va fi disponibilă şi pentru utilizatorii de iOS, în condiţiile în care Apple a anunţat că serviciul său de plată va fi disponibil la nivel local în cea de-a doua jumătate a anului.
De asemenea, tot pe finalul anului sunt asteptate si platile instant, optiune ce le va permite clientilor BCR sa trimita bani in cateva secunde catre alte banci care utilizeaza acest sistem, in acest moment fiind vorba doar de Banca Transilvania si CEC, scrie wall-street.ro.
Referitor la optiunile ce vor aparea odata cu era „open banking-ului”, care incepe in septembrie 2019 dupa intrarea in vigoare a cerintelor obligatorii din directiva PSD2, reprezentantii banci precizeaza ca lucreaza, printre altele, la posibilitatea de agregare a conturilor.
”Vrem să venim cu o soluție completă de plăți, fie prin intermediul unui e-wallet funcționabil pe toate sistemele de operare, dar și pe zona de instant paymens. Vrem să oferim George Pay ca soluție completă de plăți până la finele anului, după care să mergem și către zona de multibank, unde clienții să își poată accesa și conturile pe care le au la alte bănci . Desigur, acest din urmă proiect va impune intrarea în vigoare a directivei de plăți PSD II”, a explicat Marian Ignat.
Potrivit lui Marian Ignat, intenția bancherilor de la BCR este ca George să ocupe cea mai mare parte din activitatea de daily banking. ”Vrem să dăm datele înapoi clientului. Să îi arătăm care îi e situația financiară, pe ce cheltuiește banii și unde ar trebui să își îmbunătățească comportamentul financiar”, a mai spus joi Ignat, citat de hotnews.ro
„Un client accesează George în medie de 14 ori pe lună în ambele variante – desktop şi mobil. Aplicaţia este utilizată însă cu precădere în varianta pentru mobil, unde avem în medie 25 de accesări pe lună“, a spus Cristian Mustaţă, şef departament strategie digitală în cadrul BCR.
„În 2015 circa 55% din clienţi accesau serviciile banacare în agenţie. În prezent ponderea lor a scăzut la 27%. Aproximativ 3 din 4 clienti BCR, care utilizeaza servicii digitale, o fac in prezent de pe smartphone”, a explicat Marian Ignat.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: