In total, in Romania exista circa trei milioane de persoane care se joaca constant pe calculator, potrivit ComputerGames.ro. Dintre acesti jucatori, aproximativ un milion sunt specialisti si 10.000 profesionisti. Majoritatea celor care practica sporturile electronice sunt barbati si au varsta cuprinsa intre 14 si 40 de ani. Suma medie cheltuita lunar de un roman pentru jocurile video este de 120 de lei.
Piata romaneasca de jocuri a ajuns la 20 mil. Euro in 2012 iar reprezentantii ComputerGames.ro estimeaza ca aceasta va creste cu 20% in 2013. Aceste cifre ar trebui sa atraga atentia oricarui emitent de card in cautare de parteneri pentru programe co-branded.
ComputerGames este primul magazin online din tara care a introdus plata prin SMS si cel mai mare site de jocuri electronice din Romania. Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a crescut de peste trei ori, de la 500.000 Euro in 2011 la 1,8 mil. Euro in 2012. Din totalul afacerilor realizate de companie anul trecut, 90% provine din vanzarea online de jocuri, în timp ce 10% din publicitatea de pe site-ul ComputerGames.ro, care a inregistrat, in luna decembrie, 727.447 vizitatori unici.
„Business-ul ComputerGames.ro a crescut constant de la an la an, ajungand, in 2012, la afaceri de aproximativ 1,8 milioane de euro. Acest lucru se datoreaza in principal faptului ca anul anterior a fost cel al trecerii masive a cumparaturilor de jocuri la cutie din retail catre mediul online”, a declarat Silviu Stroie (foto), CEO ComputerGames.ro
In plus, o lansare importanta de jocuri a contribuit la rezultatele financiare peste asteptari inregistrate de site-ul de jocuri. Astfel, Counter-Strike: Global Offensive a fost cumparat, de la lansarea sa din data de 21 august si panai in prezent, de circa 200.000 de impatimiti ai jocului.
Un alt exemplu de joc comercializat de ComputerGames.ro care a avut rezultate spectaculoase din punct de vedere al vânzarilor este Guild Wars. Acesta a fost achizitionat de 12.000 de utilizatori.
„Desi o mare parte din bani nu mai trece prin firmele romanesti de profil, piata de jocuri din Romania a crescut cu circa 20% anul precedent, pana la aproximativ 20 de milioane de euro. La ora actuala, jucatorii de pe plan local cumpara si de pe site-uri externe, astfel ca foarte multi bani nu mai ajung in companiile romanesti din industrie. Totusi, ComputerGames.ro reuseste sa isi mentina pozitia pe piata, prin alternativele de plata oferite clientilor sai – compania fiind si primul magazin online din tara care a introdus plata prin SMS, cat si prin suportul oferit gamerilor romani, prin asociatia Professional Gamers League”, a explicat Silviu Stroie.
Totodata, potrivit acestuia, o mare parte din banii cheltuiti de romani pe jocuri se indreapta către upgrade-uri, unelte si functii noi ale jocurilor free2play si, implicit, catre producatorii de jocuri straini. In prezent, piata romaneasca de jocuri se imparte in vanzari pentru PC (85%), consola (2-3%) si dispozitive mobile (12-13%).
ComputerGames.ro este unul dintre cele mai mari site-uri din Romania, dedicat in exclusivitate jocurilor, care ofera cititorilor sai cele mai noi stiri, articole si download-uri din industria de gaming.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: