[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu Daedalus – cel putin 4,1 milioane de romani se pregatesc de „Black Friday”

21 noiembrie 2012

21 noiembrie, 2012 – Conform unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown, inainte de cea de-a doua editie autohtona a „Black Friday” (ziua celor mai mari reduceri din online), 4,1 milioane de romani auzisera de acest eveniment de „shopping” si asteapta sa vada care vor fi ofertele retailerilor in acest an. Dintre acestia, 59,3% si-au manifestat interesul de a cumpara.

La prima editie a zilei cu cele mai mari reduceri din an, adusa anul trecut in România de catre eMAG, circa 2 milioane de romani au vanat ofertele retailerilor online si offline. Anul acesta interesul publicului fata de aceasta zi s-a dublat. Astfel, 4,1 milioane de români

Studiul – realizat pe un esantion de 2.000 de respondenti, reprezentativ pentru populatia Romaniei din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani – a aratat ca 27,2% dintre consumatori sunt deja familiarizati cu acest eveniment de cumparaturi si asteapta sa vada care vor fi ofertele in acest an. Eroarea de esantionare a studiului este de +/-2,2%. Comparativ, anul trecut in Statele Unite 226 de milioane de oameni au vanat reducerile de Black Friday, adica mai bine de 72% din totalul consumatorilor americani.

“Dintre toti cei care si-au manifestat intentia de a cumpara de Black Friday, 28,9% au spus ca vor sa cumpere ceva de la eMAG”, a declarat Radu Apostolescu, Vicepresedinte si Director de Dezvoltare eMAG, potrivit blog.emag.ro. “Ne asteptam ca inca din primele ore sa avem un trafic de circa 700.000 de vizitatori pe site, iar pe intreaga zi sa primim pana la 2 milioane de vizite.”

Pentru a face fata avalansei de trafic compania a investit in ultimele luni peste 200.000 EUR in infrastructura IT si a modificat procedura de comanda pentru produsele din promotiile de „Black Friday”.

“Daca ar fi sa comparam cu magazinele traditionale, cel mai mare mall din Romania e traversat intr-o zi extrem de aglomerata de cel mult 100.000 de oameni. Niciun magazin offline nu ar putea sa suporte 2 milioane de vizite intr-o singura zi, adica traficul estimat
pentru ziua de Black Friday la eMAG”, spune Apostolescu. “Pentru a face experienta de shopping cat mai buna pentru clientii nostri, anul acesta de Black Friday toate comenzile vor fi primite exclusiv online, cu livrarea acasa. Vom accepta ca de obicei plata ramburs, online, cu cardul bancar sau cu carduri de rate fara dobanda. Recomandam clientilor sa astepte promotiile in fata propriilor calculatoare, pentru a evita aglomeratia si timpul pierdut in trafic.”

Lansat in 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul si produse de birotica, eMAG se numara printre creatorii pietei de comerţ online din Romania. In prezent, eMAG este cel mai mare retailer national de produse IT.  Compania opereaza magazinul www.emag.ro precum si opt showroom-uri in Bucuresti, Iasi, Brasov, Ploiesti, Cluj, Timisoara, Constanta si Craiova.

„Black Friday” – este o sarbatoare neoficiala a reducerilor care a inceput inainte de 1961 in Philadelphia, iar cu timpul s-a extins pentru ca in prezent sa fie un fenomen global. Incepand din 2005, magazinele din SUA raporteaza aceasta zi ca fiind cea mai aglomerata din an.  Black Friday este programata in a patra vineri din luna Noiembrie, la o zi dupa sarbatoarea Americana Thanksgiving Day.

Zeci, sau in unele cazuri sute de mii de vizitatori care cauta cele mai bune oferte, fac ca magazinele online sa prospere de pe urma acestui eveniment si sa inregistreze vanzari record. In 2011 s-au inregistrat vanzari in valoare de 52 miliarde de dolari la nivel mondial, in weekendul de dupa Ziua Recunostintei.

In editiile precedente, au existat sesizari din partea consumatorilor vis-à-vis de faptul ca unele magazine online au crescut artificial preturile inainte cu cateva zile de Vinerea Neagra, ca apoi in ziua cea mare sa scada preturile la nivelul lor original pentru a folosi aceasta scadere de pret sub forma de reducere. Nemultumirea fata de aceasta practica este evidenta, dat fiind ca magazinele practicante de astfel de metode isi inseala proprii clienti. Anul acesta insa s-au luat masuri, potrivit QuickMobile.ro. „Prin intermediul unor print screen-uri, preturile sunt monitorizate pentru ca un asemenea episod sa nu se repete”.

Odata cu intrarea acestei sarbatori neoficiale in Romania, competitia intre magazinele online a crescut simtitor. „Atat numarul magazinelor care participa la Black Friday, cat si nivelul reducerilor si numarul de client au crescut exponential. In aceasta editie, reducerile se anunta a fi cele mai mari de pana acum, cu cel mai mare numar de magazine participante. Daca in primii ani, reducerile insemnau o scadere a pretului de 10%, cu timpul au ajuns la nivelul celor din SUA”.

Competitia intre comercianti este acerba in special in aceasta zi, fiecare incercand sa ofere clientilor reduceri cat mai mari posibile. “QuickMobile va avea anul acesta reduceri de pana la 99%, cea mai mare reducere din istoria Black Friday”, declara Matei Tiboc, directorul diviziei online QuickMobile.ro, cu cateva zile inainte de eveniment.

Iata alte cateva exemple de oferte pe care comerciantii online le-au pregatit pentru 23 noiembrie:

www.miniprix.ro a anuntat ca pe 23 noiembrie va avea reduceri de 60% la peste 1500 de articole, imbracaminte, incaltaminte si accesorii, preturi incepand de la 3 lei. Campania Pink Friday la miniPRIX.ro va incepe la ora 00.00 si se va incheia in aceeasi zi la orele 23.59.miniPRIX.ro se asteapta cu aceasta ocazie la o crestere semnificativa a vanzarilor si la o epuizare cat mai rapida a stocurilor pentru articolele aflate in promotie si nu numai!
www.toyz.ro va avea reduceri intre 10 si 45% la sute de jucarii si jocuri , oferta fiind valabila  pentru comenzile online.  Promotia se va derula timp de 3 zile consecutive, inclusiv pe perioada weekend-ului: incepand de vineri (23 noiembrie a.c.), ora 0:00 si incheindu-se duminica, la ora 23:59.
www.okazii.ro va oferi utilizatorilor site-ului reduceri de pret de pana la 70% pentru un numar de peste 100.000 de produse. Black Friday Okazii va avea loc pe 23 noiembrie 2012, intre orele 00:00 si 24:00. Cumparatorii vor putea achizitiona la pret redus produse electronice si electrocasnice, telefoane mobile si accesorii, carti, jucarii sau articole de imbracaminte si incaltaminte. In campania Black Friday Okazii isi anunta prezenta si V46 Outlet, La Redoute, TinaR, TheBodyShop, Ivatherm, Toyz, Clevertoys, Quick Mobile si retailer-ul DOMO, care aduce pe Okazii peste 100 de produse electronice si electrocasnice, cu reduceri de pana la 50%.
www.bijuteriilarosa.ro -La Rosa marcheaza vineri, 23 noiembrie, Black Friday, prin reduceri de pana la -30% la produsele sale. Cei care sunt in cautarea unui inel de logodna pot alege modelul dorit dintre cele peste 1000 ale colectiei La Rosa 2013 – cu o reducere de 30%, cuplurile aflate in pragul casatoriei au la dispozitie o reducere de 20% la verighete, in timp ce restul bijuteriilor pot fi cumparate cu o reducere de 10%.

www.euroturism.ro a hotarat sa le ofere clientilor sai pe langa reducerea de 20% de Early Booking pentru vara viitoare in Albena – inca o reducere suplimentara de 10%. Astfel in noaptea de Vineri 23 Noiembrie 2012 toti clientii Altours ce vor efectua rezervari online pentru Albena vor avea o reducere de 30% fata de tarifele standard. Oferta este valabila doar pentru persoanele fizice.

www.orochiepezi.ro ofera un discount de 30% la toate rochiile de pe site.
www.automarket.ro – pentru cei care vor alege sa-si achizitioneze anvelope de iarna sau de vara din magazinul Automarket, numai vineri, 23 noiembrie, beneficiaza de reduceri – pentru 30 de marci – care merg până la 1450 de lei pentru un set de patru anvelope. Cine achizitioneaza setul complet de anvelope beneficiza in plus si de transport gratuit, in toata tara.
www.abceurodent.ro – clinicile ABC Eurodent, din Bucuresti, vin cu o idee UNICA in Europa pentru Black Friday si dau startul reducerilor in domeniul stomatologic. Incepand cu ziua de joi, 23.11.2012 orele 00.00, pe site-ul companiei vor aparea toate detaliile necesare pentru a profita de reducerile de pana la 99% la serviciile oferite.
www.RugVity.ro organizeaza in perioada 22-25 noiembrie campania de reduceri Black Friday. Astfel toti clientii care cumpara online in aceasta perioada beneficiaza de reduceri de 30% pentru orice covor din stoc achizionat.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?