21 noiembrie, 2012 – Conform unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown, inainte de cea de-a doua editie autohtona a „Black Friday” (ziua celor mai mari reduceri din online), 4,1 milioane de romani auzisera de acest eveniment de „shopping” si asteapta sa vada care vor fi ofertele retailerilor in acest an. Dintre acestia, 59,3% si-au manifestat interesul de a cumpara.
La prima editie a zilei cu cele mai mari reduceri din an, adusa anul trecut in România de catre eMAG, circa 2 milioane de romani au vanat ofertele retailerilor online si offline. Anul acesta interesul publicului fata de aceasta zi s-a dublat. Astfel, 4,1 milioane de români
Studiul – realizat pe un esantion de 2.000 de respondenti, reprezentativ pentru populatia Romaniei din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani – a aratat ca 27,2% dintre consumatori sunt deja familiarizati cu acest eveniment de cumparaturi si asteapta sa vada care vor fi ofertele in acest an. Eroarea de esantionare a studiului este de +/-2,2%. Comparativ, anul trecut in Statele Unite 226 de milioane de oameni au vanat reducerile de Black Friday, adica mai bine de 72% din totalul consumatorilor americani.
“Dintre toti cei care si-au manifestat intentia de a cumpara de Black Friday, 28,9% au spus ca vor sa cumpere ceva de la eMAG”, a declarat Radu Apostolescu, Vicepresedinte si Director de Dezvoltare eMAG, potrivit blog.emag.ro. “Ne asteptam ca inca din primele ore sa avem un trafic de circa 700.000 de vizitatori pe site, iar pe intreaga zi sa primim pana la 2 milioane de vizite.”
Pentru a face fata avalansei de trafic compania a investit in ultimele luni peste 200.000 EUR in infrastructura IT si a modificat procedura de comanda pentru produsele din promotiile de „Black Friday”.
“Daca ar fi sa comparam cu magazinele traditionale, cel mai mare mall din Romania e traversat intr-o zi extrem de aglomerata de cel mult 100.000 de oameni. Niciun magazin offline nu ar putea sa suporte 2 milioane de vizite intr-o singura zi, adica traficul estimat
pentru ziua de Black Friday la eMAG”, spune Apostolescu. “Pentru a face experienta de shopping cat mai buna pentru clientii nostri, anul acesta de Black Friday toate comenzile vor fi primite exclusiv online, cu livrarea acasa. Vom accepta ca de obicei plata ramburs, online, cu cardul bancar sau cu carduri de rate fara dobanda. Recomandam clientilor sa astepte promotiile in fata propriilor calculatoare, pentru a evita aglomeratia si timpul pierdut in trafic.”
Lansat in 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul si produse de birotica, eMAG se numara printre creatorii pietei de comerţ online din Romania. In prezent, eMAG este cel mai mare retailer national de produse IT. Compania opereaza magazinul www.emag.ro precum si opt showroom-uri in Bucuresti, Iasi, Brasov, Ploiesti, Cluj, Timisoara, Constanta si Craiova.
Zeci, sau in unele cazuri sute de mii de vizitatori care cauta cele mai bune oferte, fac ca magazinele online sa prospere de pe urma acestui eveniment si sa inregistreze vanzari record. In 2011 s-au inregistrat vanzari in valoare de 52 miliarde de dolari la nivel mondial, in weekendul de dupa Ziua Recunostintei.
In editiile precedente, au existat sesizari din partea consumatorilor vis-à-vis de faptul ca unele magazine online au crescut artificial preturile inainte cu cateva zile de Vinerea Neagra, ca apoi in ziua cea mare sa scada preturile la nivelul lor original pentru a folosi aceasta scadere de pret sub forma de reducere. Nemultumirea fata de aceasta practica este evidenta, dat fiind ca magazinele practicante de astfel de metode isi inseala proprii clienti. Anul acesta insa s-au luat masuri, potrivit QuickMobile.ro. „Prin intermediul unor print screen-uri, preturile sunt monitorizate pentru ca un asemenea episod sa nu se repete”.
Odata cu intrarea acestei sarbatori neoficiale in Romania, competitia intre magazinele online a crescut simtitor. „Atat numarul magazinelor care participa la Black Friday, cat si nivelul reducerilor si numarul de client au crescut exponential. In aceasta editie, reducerile se anunta a fi cele mai mari de pana acum, cu cel mai mare numar de magazine participante. Daca in primii ani, reducerile insemnau o scadere a pretului de 10%, cu timpul au ajuns la nivelul celor din SUA”.
Competitia intre comercianti este acerba in special in aceasta zi, fiecare incercand sa ofere clientilor reduceri cat mai mari posibile. “QuickMobile va avea anul acesta reduceri de pana la 99%, cea mai mare reducere din istoria Black Friday”, declara Matei Tiboc, directorul diviziei online QuickMobile.ro, cu cateva zile inainte de eveniment.
Iata alte cateva exemple de oferte pe care comerciantii online le-au pregatit pentru 23 noiembrie:
www.euroturism.ro a hotarat sa le ofere clientilor sai pe langa reducerea de 20% de Early Booking pentru vara viitoare in Albena – inca o reducere suplimentara de 10%. Astfel in noaptea de Vineri 23 Noiembrie 2012 toti clientii Altours ce vor efectua rezervari online pentru Albena vor avea o reducere de 30% fata de tarifele standard. Oferta este valabila doar pentru persoanele fizice.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: