Conceptul de inovație la cumpărături reprezintă pentru românii din mediul urban îmbinarea în mod practic a tehnologiei și a experiențelor plăcute. De exemplu, 39% dintre aceștia consideră că inovația înseamnă o aplicație de loialitate, iar 36% consideră că produsele noi în magazine sunt un semn de inovație. Pentru 32% dintre ei, acest lucru înseamnă magazine complet automatizate, după modelul Amazon Go din străinătate.
Motivele pentru care românii din mediul urban folosesc deja aplicații pe mobil la cumpăraturile în supermarketuri sau hypermarketuri sunt faptul că pot cumpăra mai rapid (52%), că nu mai stau la coadă (43%) sau faptul că tot procesul este mai ușor (41%), potrivit comunicatului de presa.
Pe lângă aceste beneficii, 69% dintre românii din mediul urban spun că o aplicație de cumpărături i-ar putea ajuta să vadă prețul exact al produselor și să primescă puncte de loialitate, iar 57% spun că i-ar putea ajuta să vadă valoarea totală a coșului de cumpărături.
De care dintre urmatoarele aplicatii ale magazinelor ati auzit? (raspuns multiplu)
In ultimele 12 luni, 21% dintre cei 610 de respondenti (persoane de peste 18 ani) participanti la studiu a declarat ca au efectuat cumparaturi cu ajutorul aplicatiilor. Procentul urca la peste o treime in rândul tinerilor de pana in 35 de ani.
De asemenea, potrivit studiului, aproape unul din cinci romani (16%) din mediul urban cumpara online saptamanal. Foarte important este ca intentia de cumparare este manifesta la aproape jumatate dintre ei (46%).
Costul este principalul argument de convingere pentru a cumpara de pe internet. Astfel, la întrebarea:
”In ce situatii ati fi dispus sa cumparati produse de larg consum din magazinele online?”, transportul gratuit si preturile mai mici au detinut prima pozitie cu 57%.
Rezultatele studiului iSense Solutions “Inovația în retail din perspectiva consumatorului modern”, au fost prezentate la conferința Progresiv, Beyond Borders, de Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.
Află mai multe despre preferințele românilor în privința inovației în retail descărcând prezentarea de la urmatorul link: Inovația în retail din perspectiva consumatorului modern
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: