[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Posta Romana cauta din nou partener pentru oferirea de servicii bancare la ghisee – procesul, inceput in 2013, este la a treia strigare

14 iulie 2017

Urmare a hotărârii Consiliului de Administraţie nr.183/27.06.2017, Posta Romana anunta ca intentioneaza sa demareze un proiect privind oferirea de servicii si produse bancare si invita din nou institutiile bancare interesate de un parteneriat sa trimita scrisori de intentie (pana la data de 31 august 2017).

„Compania Naţională “Poşta Română” S.A. urmăreşte diversificarea portofoliului de produse oferite clienţilor prin prestarea de servicii bancare şi oferirea de produse bancare la nivel naţional, prin contracte ce urmează a se încheia cu instituţii bancare care activează pe piaţa din România şi UE.”, potrivit comunicatului de presa.

Compania precizeaza ca serviciile bancare ce urmează a fi oferite prin intermediul reţelei de subunităţi poştale sunt:
a. Servicii de depunere numerar la ghişeele specializate ale subunităţii poştale;
b. Servicii de retragere numerar la ghişeele specializate ale subunităţii poştale;
c. Servicii referitoare la încasări rate de credit la ghişeele specializate ale subunităţii poştale;
d. Servicii privind cunoaşterea clientelei, inclusiv înrolarea şi actualizarea datelor clienţilor, cu
respectarea legislaţiei specifice în materia serviciilor bancare;
e. Servicii aferente activităţii de acordare de credite, în conformitate cu legislaţia bancară;
f. Servicii aferente activităţii de colectare a creanţelor;
g. Servicii aferente emiterii de carduri de credit/debit, în conformitate cu legislaţia bancară;
h. Servicii aferente contractării serviciilor de tip internet în conformitate cu legislaţia bancară;
i. Servicii de intermediere în asigurări.

Posta Romana nu este la prima tentativa de a-si gasi un partener bancar prin intermediul caruia sa-si poata largi oferta de servicii oferite. In decembrie 2013, compania anunta ca, impreuna cu Grupul Intesa Sanpaolo, „demarează negocierile în vederea încheierii unui acord bilateral privind vânzarea de servicii bancare şi financiare în cadrul oficiilor poştale Poşta Română şi sub brandul „Poşta Româna”. Lansarea proiectului reprezenta rezultatul procesului de selecţie organizat de Compania Naţională Poşta Română, „în conformitate cu noua strategie comercială aprobată de conducerea societăţii, al cărei obiectiv principal îl reprezintă diversificarea gamei de servicii oferite.”

Negocierile au demarat dar nu s-au mai finalizat cu succes astfel ca Posta a reluat procesul de selectie, urmare a unei noi invitatii adresate sistemului bancar de a trimite scrisori de intentie. La finalizarea lui, institutia a demarat discutiile cu Nexte Bank, in luna martie 2015, privind proiectul de intermediere a produselor bancare la ghişeele poştale.

In octombrie 2015, compania emitea un nou comunicat prin care anunta ca Poşta Română şi Nextebank au finalizat negocierile, cele două părţi au încheind „un acord de principiu care stabileşte termenii şi condiţiile de implementare a proiectului”.

In mai 2016, BNR aviza favorabil acest parteneriat, „pentru externalizarea de servicii bancare în reţeaua Poşta Română, în următorii ani”; Nexte Bank a devenit intre timp Patria Bank.

„Selecţia partenerului potrivit pentru acest proiect, pe termen lung, a fost urmarea unui proces de consultare a pieţei bancare şi a unei selecţii transparente, în contextul dialogului cu băncile care şi-au manifestat interesul. (…) Pe modelul altor administraţii poştale europene moderne, la ghişeele Poştei Române selectate la nivel naţional şi implementate etapizat, se vor putea tranzacţiona produse bancare retail în condiţii de proximitate şi convenienţă, în beneficiul tuturor clienţilor. În prezent, proiectul va beneficia de o etapă pilot, urmând ca dispersia la nivel naţional să continue accelerat, începând cu 2017.”, se preciza in comunicat.

Interesant este ca strategia Patria Bank a ramas aceea de a ataca mediul rural insa nu mai conteaza pe Posta Romana.

„Credem că în următorii ani vom vedea multe transferuri între cele două economii, economia urbană, economia rurală. Prezenţa noastră preponderentă în zona rurală credem că va beneficia de o creştere substanţială a creditării ce ne va duce la o poziţie de piaţă de 2,5% în următorii patru-cinci ani“, a declarat  Horia Manda, preşedintele Patria Bank.

In aceste conditii, dupa patru ani de la aprobarea noii strategii a Postei Romane care vizeaza largirea ofertei de produse, institutia se afla tot in situatia de a-si cauta o institutie bancara cu care sa incheie un parteneriat strategic.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?