[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Rezultatele MasterCard Europe in 2009

15 februarie 2010

9 februarie 2010 – MasterCard Europe a anunţat rezultatele financiare pe trimestrul al patrulea din 2009, înregistrate în Europa. Consumatorii din regiune au continuat să-şi utilizeze cardurile lor MasterCard®, astfel că numărul de tranzacţii la comercianţi a urcat cu 10%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, menţinându-se trendul de creştere a plăţilor electronice. Europa a înregistrat, de asemenea, o creştere cu 2,2% a numărului de carduri emise sub sigla MasterCard®, sigla care apare acum pe 200 de milioane de carduri. La nivelul Europei sunt peste jumatate de miliard de carduri emise sub siglele Maestro si MasterCard.

Rezultate pe plan european

În cel de-al patrulea trimestru al anului 2009, Europa a raportat o creştere cu 6,9% a volumului brut al tranzacţiilor, în timp ce volumul de tranzacţii la comercianţi a crescut cu 8,1%, iar numărul de tranzacţii la comercianţi a fost mai mare cu 10%. În ceea ce priveşte retragerile de numerar, s-a înregistrat o creştere cu 5,2%, comparativ cu trimestrul al patrulea din 2008.

În perioada 1 octombrie – 31 decembrie, posesorii de carduri europeni au efectuat peste 1,8 miliarde de tranzacţii la comercianţi cu carduri MasterCard, inclusiv în mediul online.

La 31 decembrie 2009, existau 200 de milioane de carduri MasterCard (excluzând mărcile Maestro® şi Cirrus®), care au fost emise de instituţiile financiare partenere din Europa, o creştere cu 2,2%, faţă de acelaşi trimestru din 2008. De asemenea, posesorii de carduri MasterCard din Europa au avut posibilitatea să efectueze tranzacţii în 8,8 milioane de locaţii acceptatoare din regiune şi în 29,9 milioane de locaţii de acceptare din întreaga lume.

În plus, la aceeaşi dată marca Maestro era prezentă pe 304 milioane de carduri. Posesorii pot folosi cardurile lor Maestro pentru cumpărături în 7 milioane de locaţii ale comercianţilor din Europa şi în 12,1 milioane din întreaga lume.

Ȋn Italia şi Germania s-au ȋnregistrat creşteri importante ale numǎrului de tranzacţii procesate, pe pânǎ la 17% şi respectiv 9,7%, comparativ cu aceeaşi perioadǎ din 2008. Ȋn Turcia, am sǎrbǎtorit un milion de carduri PayPass aflate ȋn circulaţie ȋn ţarǎ.

În ultimul trimestru din 2009, MasterCard a ȋnregistrat ȋn Europa un numǎr de realizǎri esenţiale, cum ar fi:

Maestro pe Internet şi Maestro PayBack

  • Maestro a făcut un pas înainte în ceea ce priveşte comerţul electronic, printr-o serie de iniţiative-cheie prin care s-a dezvoltat posibilitatea de a efectua tranzacţii online cu carduri de debit. Ȋn Belgia, majoritatea cardurilor Maestro emise ȋn ţarǎ sunt acceptate de peste 200 de site-uri – lideri de piaţă, printre care Kinepolis şi Fnac. Ȋn Italia, MasterCard a ȋncheiat un contract cu divizia de acceptare CartaSi şi Banca Sella, prin care 1.000 de retaileri din e-commerce acceptă Maestro pentru plăţi online.
  • Ȋn Germania, WestLB a optat ȋncǎ de la ȋnceput sǎ ofere cardurile de debit Payback Maestro împreună cu sistemul SecureCode™, permiţȃnd posesorilor de card sǎ beneficieze imediat de cumpărături online ȋn siguranţǎ. Cardul Payback Maestro a primit premiul Best Customer Loyalty Program, acordat de cǎtre ‘Focus Money’.

PayPass™, tehnologia Tap&go™ a MasterCard, a câştigat teren ȋn transportul în comun

  • Numǎrul de carduri MasterCard PayPass emise ȋn Turcia, a depăşit 1 milion anul trecut ȋn decembrie. Dispozitivele PayPass sunt disponibile sub formǎ de card de credit, debit şi prepaid, dar şi sub formǎ de breloc, ceas şi sticker. Acest rezultat a fost posibil datorită acceptării PayPass ȋn transportul în comun – mai multe oraşe din Turcia acceptă PayPass în sistemul lor de transport, alǎturi de taxiurile din Istanbul şi Istanbul Ferry Corporation. De asemenea, ȋn Marea Britanie Transport for London (TfL) are ȋn plan sǎ accepte cardurile PayPass/payWave ȋn sistemul lor de transport. În Liverpool, în noiembrie reţeaua de 200 de autobuze Stagecoach a lansat tap&go pentru cei care se deplasasează ȋn interiorul sau în jurul Merseyside, aceasta fiind prima aplicaţie a plăţilor contactless din afara Londrei.

Rezultate înregistrate în România

MasterCard Europe a înregistrat o serie de realizări în România în anul 2009, pe mai multe segmente:

Premieră naţională pe segmentul prepaid cu Poşta Română:

  • MasterCard Europe împreună cu Poşta Română şi Advanced Payment Solutions (APS) au lansat în luna martie, în premieră pe piaţa din România, carduri prepaid de plată de uz general. Iniţial disponibile în 6 oficii poştale din Bucureşti, din septembrie 2009 cardurile Poşta Română cashplus prepaid MasterCard® pot fi găsite în 90 de oficii ale Poştei Române. Noul produs de plată este util atât pentru consumatorii care nu deţin un cont bancar, cât şi pentru cei care sunt deja posesori de carduri. Cardurile prepaid pot fi utilizate pentru plata la comercianţi, plata utilităţilor, pentru plăţi online, transferuri de bani, retrageri de numerar de la ATM şi oficiile Poşta Română.

Programe pilot MasterCard PayPass™  desfăşurate în 2009 – Mobile Payments în premieră mondială, noi lansări în 2010

  • O altă premieră a MasterCard, liderul mondial în domeniul tehnologiei contactless, a fost derularea celor două programe pilot MasterCard PayPass, prin care s-a testat reacţia clienţilor şi a comercianţilor la plăţile contactless. Numărul locaţiilor acceptatoare ale stickerelor şi brelocurilor contactless de la GarantiBank a crescut de la 10 la 40. De asemenea, proiectul Mobile Payments de la ING Bank, derulat până la jumătatea anului, a reprezentat o premieră mondială. În 2010, MasterCard urmăreşte extinderea la nivel naţional a programelor MasterCard PayPass™  şi lansarea de noi programe împreună cu alţi parteneri.

Carduri co-branded premium

Segmentul co-branded a contribuit la dezvoltarea pieţei de carduri şi a impulsionat plăţile cu cardul la comercianţi şi în 2009. Majoritatea cardurilor co-branded sunt pe platformă MasterCard, compania având parteneriate cu toate marile reţele de hypermarketuri, prin intermediul instituţiilor financiare.

  • În luna mai, MasterCard Europe şi UniCredit Ţiriac Bank, împreună cu Miles & More, au lansat cardul de credit Gold Miles & More. Acest produs aduce pentru prima dată în România cel mai extins program de fidelizare din Europa, destinat persoanelor care călătoresc frecvent cu avionul.
  • De asemenea, în 2009, Credit Europe Bank şi-a extins portofoliul prin introducerea produsului CardAvantaj Platinum, iar Intesa Sanpaolo Bank a lansat cardul MasterCard Gold, cu dublă funcţionalitate, de debit şi credit şi dotat cu chip.

Comerţ electronic

  • După succesul înregistrat în 2008 de pachetul GECAD ePayment pentru plăţi online, lansat împreună cu BRD-GSG şi GECAD ePayment, în 2009 a fost emis un alt produs pe acest segment. MasterCard şi ING au lansat ING WebCard, un pachet specalizat pentru plăţile online. Cardul MasterCard Internaţional din acest pachet pune la dispoziţie utilizatorilor protecţia oferită de standardul 3D Secure, iar, în plus, utilizatorii săi beneficiază de sistemul Money Back Guarantee.

Programe de educare a consumatorilor

MasterCard dezvoltă, în mod tradiţional, împreună cu instituţiile financiare partenere, campanii de educare a consumatorilor şi de promovare a beneficiilor plăţilor electronice. Anul 2009 a marcat lansarea de către companie a EduCard, un program de informare financiară.

  • Programul include şi un site cu informaţii menite să familiarizeze consumatorii cu managementul finanţelor personale, pentru ca aceştia să poată face o alegere în cunoştinţă de cauză a produselor şi serviciilor bancare şi să îşi administreze banii cât mai eficient. Conţinutul informativ al site-ului este prezentat şi sub formă de materiale audio-video ce oferă sfaturi utile şi calculatoare cu ajutorul cărora consumatorii îşi pot estima puterea de cumpărare sau posibilitatea de a face economii, în funcţie de venituri. De asemenea, cititorii pot găsi la adresa www.mastercard.ro/educard articole pe teme de actualitate şi interviuri audio cu experţi ai pieţei locale. Articolele şi interviurile sunt realizate de consilierul EduCard, Ioana Ursu.

„Anul acesta se împlinesc 10 ani de când desfăşurăm în România campanii de încurajare a utilizării plăţilor cu cardul la comercianţi, iar în 2009 am făcut chiar mai mult de atât, prin lansarea EduCard”, a declarat Denisa Mateescu, General Manager pentru România şi Regiunea Balcanilor, MasterCard Europe. „Am considerat că este util ca oamenii să aibă un program complex de consultanţă în managementul finanţelor personale, la care să apeleze când au nevoie de mai multe informaţii despre un credit, un card, o asigurare sau alte produse bancare. Pe EduCard.ro explicăm simplu şi direct noţiuni uzuale, astfel ca cititorii site-ului EduCard să reuşească să îşi administreze mult mai bine banii.”

Evoluţia segmentului cardurilor de credit

„În ceea ce priveşte piaţa de carduri din România, într-un context economic dificil, creditarea pe card a continuat să fie unul dintre instrumentele preferate atât de instituţiile financiare, cât şi de consumatori, cărora le-a facilitat accesul rapid la bani”, spune Denisa Mateescu. „În plus, din ce în ce mai mulţi consumatori încep să înţeleagă valoarea cardului de credit ca instrument de administrare a cheltuielilor, pe lângă beneficiul perioadei de graţie. Aceasta permite utilizarea banilor instituţiei emitente până la 60 de zile şi chiar mai mult – în cadrul unor promoţii – fără a plăti dobânda, dacă rambursarea se face înainte de data scadentă. Evoluţia pozitivă a cardurilor de credit este vizibilă şi în creşterea ponderii plăţilor la POS, pe care segmentul cardurilor de credit a împins-o în faţă”, a încheiat oficialul MasterCard.

Ascensiunea plăţilor cu cardul la comercianţi se datorează şi dezvoltării reţelei de POS-uri în România, care la sfârşitul lunii septembrie 2009 ajunsese la 96.434 de unităţi – cu aproximativ 15% mai multe decât în perioada similară din 2008, conform datelor BNR. Cardurile MasterCard şi Maestro pot fi utilizate la toţi comercianţii care afişează aceste sigle. De asemenea, cu cardurile emise sub mărcile MasterCard şi Maestro se pot plăti la ghişeu şi/sau online taxele şi impozitele locale la cele 49 de primării care acceptă, până în prezent, plata prin card, conform portalului http://www.administratie.ro/.

Sursa: MasterCard Europe

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?