9 februarie 2010 – MasterCard Europe a anunţat rezultatele financiare pe trimestrul al patrulea din 2009, înregistrate în Europa. Consumatorii din regiune au continuat să-şi utilizeze cardurile lor MasterCard®, astfel că numărul de tranzacţii la comercianţi a urcat cu 10%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, menţinându-se trendul de creştere a plăţilor electronice. Europa a înregistrat, de asemenea, o creştere cu 2,2% a numărului de carduri emise sub sigla MasterCard®, sigla care apare acum pe 200 de milioane de carduri. La nivelul Europei sunt peste jumatate de miliard de carduri emise sub siglele Maestro si MasterCard.
Rezultate pe plan european
În cel de-al patrulea trimestru al anului 2009, Europa a raportat o creştere cu 6,9% a volumului brut al tranzacţiilor, în timp ce volumul de tranzacţii la comercianţi a crescut cu 8,1%, iar numărul de tranzacţii la comercianţi a fost mai mare cu 10%. În ceea ce priveşte retragerile de numerar, s-a înregistrat o creştere cu 5,2%, comparativ cu trimestrul al patrulea din 2008.
În perioada 1 octombrie – 31 decembrie, posesorii de carduri europeni au efectuat peste 1,8 miliarde de tranzacţii la comercianţi cu carduri MasterCard, inclusiv în mediul online.
La 31 decembrie 2009, existau 200 de milioane de carduri MasterCard (excluzând mărcile Maestro® şi Cirrus®), care au fost emise de instituţiile financiare partenere din Europa, o creştere cu 2,2%, faţă de acelaşi trimestru din 2008. De asemenea, posesorii de carduri MasterCard din Europa au avut posibilitatea să efectueze tranzacţii în 8,8 milioane de locaţii acceptatoare din regiune şi în 29,9 milioane de locaţii de acceptare din întreaga lume.
În plus, la aceeaşi dată marca Maestro era prezentă pe 304 milioane de carduri. Posesorii pot folosi cardurile lor Maestro pentru cumpărături în 7 milioane de locaţii ale comercianţilor din Europa şi în 12,1 milioane din întreaga lume.
Ȋn Italia şi Germania s-au ȋnregistrat creşteri importante ale numǎrului de tranzacţii procesate, pe pânǎ la 17% şi respectiv 9,7%, comparativ cu aceeaşi perioadǎ din 2008. Ȋn Turcia, am sǎrbǎtorit un milion de carduri PayPass aflate ȋn circulaţie ȋn ţarǎ.
În ultimul trimestru din 2009, MasterCard a ȋnregistrat ȋn Europa un numǎr de realizǎri esenţiale, cum ar fi:
Maestro pe Internet şi Maestro PayBack
PayPass™, tehnologia Tap&go™ a MasterCard, a câştigat teren ȋn transportul în comun
Rezultate înregistrate în România
MasterCard Europe a înregistrat o serie de realizări în România în anul 2009, pe mai multe segmente:
Premieră naţională pe segmentul prepaid cu Poşta Română:
Programe pilot MasterCard PayPass™ desfăşurate în 2009 – Mobile Payments în premieră mondială, noi lansări în 2010
Carduri co-branded premium
Segmentul co-branded a contribuit la dezvoltarea pieţei de carduri şi a impulsionat plăţile cu cardul la comercianţi şi în 2009. Majoritatea cardurilor co-branded sunt pe platformă MasterCard, compania având parteneriate cu toate marile reţele de hypermarketuri, prin intermediul instituţiilor financiare.
Comerţ electronic
Programe de educare a consumatorilor
MasterCard dezvoltă, în mod tradiţional, împreună cu instituţiile financiare partenere, campanii de educare a consumatorilor şi de promovare a beneficiilor plăţilor electronice. Anul 2009 a marcat lansarea de către companie a EduCard, un program de informare financiară.
„Anul acesta se împlinesc 10 ani de când desfăşurăm în România campanii de încurajare a utilizării plăţilor cu cardul la comercianţi, iar în 2009 am făcut chiar mai mult de atât, prin lansarea EduCard”, a declarat Denisa Mateescu, General Manager pentru România şi Regiunea Balcanilor, MasterCard Europe. „Am considerat că este util ca oamenii să aibă un program complex de consultanţă în managementul finanţelor personale, la care să apeleze când au nevoie de mai multe informaţii despre un credit, un card, o asigurare sau alte produse bancare. Pe EduCard.ro explicăm simplu şi direct noţiuni uzuale, astfel ca cititorii site-ului EduCard să reuşească să îşi administreze mult mai bine banii.”
Evoluţia segmentului cardurilor de credit
„În ceea ce priveşte piaţa de carduri din România, într-un context economic dificil, creditarea pe card a continuat să fie unul dintre instrumentele preferate atât de instituţiile financiare, cât şi de consumatori, cărora le-a facilitat accesul rapid la bani”, spune Denisa Mateescu. „În plus, din ce în ce mai mulţi consumatori încep să înţeleagă valoarea cardului de credit ca instrument de administrare a cheltuielilor, pe lângă beneficiul perioadei de graţie. Aceasta permite utilizarea banilor instituţiei emitente până la 60 de zile şi chiar mai mult – în cadrul unor promoţii – fără a plăti dobânda, dacă rambursarea se face înainte de data scadentă. Evoluţia pozitivă a cardurilor de credit este vizibilă şi în creşterea ponderii plăţilor la POS, pe care segmentul cardurilor de credit a împins-o în faţă”, a încheiat oficialul MasterCard.
Ascensiunea plăţilor cu cardul la comercianţi se datorează şi dezvoltării reţelei de POS-uri în România, care la sfârşitul lunii septembrie 2009 ajunsese la 96.434 de unităţi – cu aproximativ 15% mai multe decât în perioada similară din 2008, conform datelor BNR. Cardurile MasterCard şi Maestro pot fi utilizate la toţi comercianţii care afişează aceste sigle. De asemenea, cu cardurile emise sub mărcile MasterCard şi Maestro se pot plăti la ghişeu şi/sau online taxele şi impozitele locale la cele 49 de primării care acceptă, până în prezent, plata prin card, conform portalului http://www.administratie.ro/.
Sursa: MasterCard Europe
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: