Studiul “Adoptia Cripto in Balcani” va fi prezentat la conferinta internationala Banking 4.0.
In medie 69% dintre consumatori, atat din Romania cat si din tarile din regiune, si-ar dori sa poata transforma criptomonedele in cash la orice ATM, potrivit unei cercetari de piata realizate de iSenseSolutions la solicitarea NOCASH.RO.
Studiul a fost realizat in randul consumatorilor din mediul urban, utilizatori de internet, cu varste intre 18 si 65 de ani, din sase piete la nivel regional: Albania, Bulgaria, Croatia, Romania, Serbia, Slovenia. Perioada de cercetare a fost intre 6 si 19 mai, care a coincis cu intervalul in care pretul bitcoin a pierdut 27% din valoare, de la 40.000 USD la sub 29.000 USD.
Studiul a relevat ca se manifesta o popularitate crescuta a criptomonedelor in randul consumatorilor, intregistrand o notorietate de 93% in Romania, la un nivel relative asemanator cu tarile din regiune (Albania – 92%, Bulgaria – 95%, Croatia – 95%, Serbia – 93%, Slovenia – 95%).
Principala platforma de investitii in criptomonede folosita de consumatorii romani si croati este Revolut (Romania – 44%, Croatia – 42%), in timp ce celelalte tari din regiune prefera sa investeasca prin platforme specializate, precum Crypto.com (Albania – 42%; Bulgaria – 46%) si Binance (Serbia- 38%, Slovenia – 32%).
Spre deosebire de celelalte tari din regiune, in Romania, YouTube-ul este principalul canal de informare (49%) in ceea ce priveste criptomonedele, dupa care urmeaza bloguri/ forumuri (45%) si retelele sociale (37%). Pentru celelalte tari din studiu, principala sursa de informare este reprezentata de bloguri/forumuri (Albania – 40%, Bulgaria – 55%, Slovenia – 42%, Serbia – 61% si Croatia – 57%), urmata fiind de informarea pe retelele sociale (Albania – 74%, Bulgaria – 55%, Slovenia – 66%, Serbia – 56% si Croatia – 50%).
Datele studiului vor fi prezentate pe larg in cadrul conferintei internationale Banking 4.0 – powered by IMPERIUM, dedicate tehnologiei blockchain si rolului acesteia in viitorul digital al banilor/finantelor.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 2821 respondenti ( Romania: N=1010, Albania: N=287, Bulgaria: N=424, Croatia: N=406, Serbia: N=468, Slovenia: N=226) cu varste cuprinse intre 18-65 ani, din mediul urban, in perioada 6 – 19 mai.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: