[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

In 15 minute de la primul contact cu ING, clientul poate avea un cont activ, un card functional si banii de salariu adusi din cealalta banca

25 iunie 2015

In urma cu 10 ani, ING revolutiona piata bancara prin introducerea conceptului de self-banking, care presupunea, printre altele, eliminarea casieriei din banca, clientii fiind invitati sa lucreze numai cu masini/terminale. A fost un proces inovativ de educare a pietei, cu efecte disruptive in piata legate de maniera de a face banking. Luna trecuta, banca a lansat un nou concept: portarea banilor de salariu si se asteapta ca efectele sa fie similare.

Totul a plecat de la concluziile unui studiu Mercury Research care relevau faptul ca doar 35% dintre romani au ales in mod independent banca unde isi incaseaza salariul. Ceea ce arata potentialul in ceea ce priveste numarul romanilor care sunt tentati sa-si schimbe banca. Dincolo de studiu, banca a vazut si cifrele legate de numarul romanilor care faceau cereri pentru a-si muta salariul la ING. Numai in 2014, banca a atras peste 50.000 de clienti noi cu salariu.

Procesul este insa unul anevoios. Angajatul trebuie sa depuna o cerere, la departamentul de resurse umane al angajatorului, care este procesata in cateva zile.

Sesizand aceasta oportunitate, ING a lansat luna trecuta „Porteaza-ti banii”, optiune – pe care clientii ING o au in aplicatia de online si mobile banking – ce permite transferul salariului incasat la alta banca in contul ING, instantaneu si fara costuri. Sistemul functioneaza precum o plata electronica, clientul fiind nevoit sa introduca datele cardului de la alta banca, precum si codul 3D Secure, pentru a vira instant banii in contul ING.

„Cu Porteaza-ti Bani facilitam aceasta aducere de bani, instantaneu si fara costuri. Ca urmare, am estimat inca 20.000 de clienti noi cu salariu, in plus, fata de rezultatele obtinute anul trecut.”, a declarat pentru wall-street.ro, Catalin Vasile (foto), Head Of Advisory Channels Management in cadrul ING.

Oficialul ING a mai precizat ca, de anul trecut, banca a lansat posibilitatea emiterii cardurilor in mod instant in toata reteaua. Prin introducerea noului serviciu de portare a banilor, Catalin Vasile apreciaza ca un client nemultumit de serviciile altor banci poate avea un cont activ, un card functional si inclusiv banii adusi din cealalta banca, in 15 minute de la primul contact cu ING.

„Speram ca Porteaza-ti banii o sa elimine o bariera importanta pe care o au clientii in a-si muta salariul… Speranta noastra este ca oamenii nu o sa-si tranfere doar cate trei lei, deoarece este un serviciu pe care-l adresam celor care sunt captivi cu salariul in alte banci, nu apreciaza produsele bancilor respective sau ar vrea sa lucreze cu ING si asta ar fi singura optiune sa-si mute banii ori singura mai facila.”, a mai adaugat acesta.

Potrivit declaratiilor oficialului ING, banca se asteapta sa atraga spre 200.000 de clienti noi in acest an, dintre care 10% vor fi din categoria celor care isi porteaza salariul din alte banci. De asemenea, Catalin Vasile se asteapta ca succesul pe care il va inregistra acest nou concept sa fie copiat si de alte banci insa aceasta nu reprezinta o amenintare la adresa ING.

„Si legat de Self’Bank au existat si sunt tentative din partea altor banci de a replica sistemul, dar nimeni nu a reusit sa-l copieze intr-un mod consistent si uniform…in zona de Porteaza-ti banii sa spunem ca investitia este ceva mai mica. Este o aplicatie mobila pana la urma si ar putea fi replicata mult mai usor. Ne asteptam ca acest lucru sa se intample la un moment dat, insa nu ne este teama de a pierde din portofoliul nostru clienti.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?