ZF Mobilio: comertul online si serviciile financiare sunt domenii insuficient exploatate de dezvoltatorii romani de aplicatii

22 aprilie 2015

Comertul online, serviciile financiare si cele de sanatate sunt inca teritorii insuficient exploatate de dezvoltatorii romani de aplicatii, dar care atrag cel mai mult atentia celor care au bani de finantat start-up-uri, potrivit discutiilor din cadrul celei de-a IV-a editii a ZF Mobilio.

Investitorii sunt dipusi sa „puna pe masa“ de la 500.000 de euro pana la peste 2 milioane de euro pentru o afacere cu potential de dezvoltare – aceasta este concluzia la care au ajuns investitorii de tip business angel si fondatorii unor companii care astazi activeaza si pe piete externe.

„Cred ca unele dintre cele mai interesante zone in care inca exista un mare potential de dezvoltare sunt cea de sanatate si wellness si serviciile financiare, unde se pot dezvolta aplicatii care iti recomanda cele mai bune oferte de finantare, aplicatii de buget personal sau de creditare personala. Vrem sa finantam trei-cinci start-up-uri pana la finalul anului. Ne uitam la companii care au nevoie de la jumatate de milion de euro  pana la peste 2 milioane de euro. Dar trebuie sa fie deja in stadiul in care genereaza venituri“, a spus Marius Ghenea, senior advisor al 3TS Capital Partners, entitate care sustine fondul de investitii dedicate companiilor de pe plan local Catalyst Romania.

Tot pe domeniul serviciilor financiare mizeaza si Sergiu Negut, business angel de al carui nume se leaga branduri precum 2Parale, care sustine ca afacerile mici ce vin cu produse gata sa elimine din schema intermediarii financiari au cel mai mare potential de crestere pe piata locala. Mai mult, el pariaza si pe comertul online si solutiile tehnologice pentru zona de B2B.

„Comertul online creste pe toate directiile, înca sunt multe lucruri de facut, iar acelasi lucru este valabil si pentru domeniul serviciilor financiare, unde inca este loc de dezvoltare a unor aplicatii pentru dezintermediere financiara“, sustine Negut. El precizeaza ca antreprenorii au doua optiuni – fie tintesc din start piata globala, care le poate aduce miliarde de euro, dar unde competitia este acerba, fie construiesc un produs nou doar pentru piata locala, unde au mai putini competitori, dar si unde nivelul afacerilor este mai redus.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?