[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

ZF Mobilio: bancile anunta cresterea numarului clientilor digitali – prezenta pe mobil este vitala

22 aprilie 2015

Rata de penetrare a smartphone-urilor in randul populatiei din Romania a explodat in ultimii ani, ajungand in prezent la circa 40%, la fel şi consumul de date mobile, in timp ce 32% din romani folosesc internetul pe mobil imediat ce se trezesc, au afirmat ieri in cadrul summitului ZF Mobilio 2015 reprezentanti ai companiilor din IT&C. Printre invitati s-au numarat si reprezentanti ai bancilor care au vorbit despre digitalizarea serviciilor bancare si gradul de adoptie in randul clientilor.

„Ce se intampla acum 4-5 ani in zona de desktop se intampla de doi ani pe zona de mobil. Numarul de interactiuni in zona de mobil se dubleaza de la an la an pentru ING. Avem in jur de 300.000 de utilizatori activi pe luna, care fac cel putin o tranzactie. Pe mobil accesarile sunt mai multe pentru ca smartphone-ul este un portal de research, in timp ce de pe desktop cetatenii prefera sa incheie tranzactiille.”, a declarat Robert Anghel, head of digital channels, ING Romania.

Banca a lansat in decembrie 2014 un proiect-pilot prin care clientii iti pot inregistra cardurile de fidelitate in mediul virtual şi pot accesa diferite oferte ale comerciantilor. Cel putin 50% din utilizatorii care au vazut ofertele au facut o rezervare, 22% au facut cel putin o tranzactie. Valoarea discountului este undeva in jur de 2,5 euro.
„Cifrele proiectului-pilot ne confirma ca directia functionalitatilor in afara serviciilor de banking are o mare cautare pentru clientii bancilor, cat şi pentru comercianti.”

Anghel a mai declarat ca ING se bucura cel mai tare de clienti digitali, avand  5% din piata. „Avem cel mai mare numar şi valoare tranzactionata prin canalele digitale din Romania.”

Dispozitivele mobile au devenit o necesitate nu doar pentru comunicare ci si pentru modul in care care se face banking.
„Am realizat de acum cativa ani ca dispozitivele mobile sunt o necesitate. Dar, dupa ce vindem un serviciu bancar, una dintre cele mai mari provocari este ca clientul sa il foloseasca. Este şi cazul aplicatiei mobile pe care am lansat-o in 2013 – myBRD Mobile – pentru care avem deja 110.000 de utilizatori. Pe mobil clientii intra mai mult pentru consultare, pentru a-şi verifica, spre exemplu, soldul, iar aceasta aplicatie incearca sa incurajeze tranzactionarea.”, a declarat Roxana Petre, Management Produse şi Canale Alternative in cadrul BRD Groupe SocGen,
Circa 60% din clienti folosesc aplicatia my BRD Mobile pe Android, 30% pe iOS, restul pe desktop.

Aceasta a mai precizat ca toate bancile işi educa clientii in zona de mobile de cel puțin doi ani. „Ne dorim ca un client sa ne poata accesa de oriunde.” Cea mai mare provocare a bancilor ramane in continuare sa convinga clientii sa si tranzactioneze de pe terminale mobile, nu doar sa descarce aplicația.

„O banca nu se poate compara cu Facebook sau cu un retailer de fashion care au aplicatii dedicate mobilelor, pentru ca acestea oricum sunt folosite de consumatori şi, prin natura lor, sunt mai distractive. Prin urmare, cea mai mare provocare a bancilor este crearea unor aplicatii pentru mobil care nu doar sa fie descarcata de clienti, ci şi folosita constant.”, a mai adaugat Roxana Petre.
„Clientii sunt mult mai deschişi la schimbare, daca vine cineva cu ceva mai bun, sau mai nou, va pleca. Este aproape vital sa fim prezenti pe mobil.”

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?