Adaptarea la noul model de business bazat pe digitalizare este probabil să fie ingreunata de adaptarea la noile reglementari si norme. Chiar viceguvernatorul Bogdan Olteanu recunoaste faptul ca „exista o discutie apasata pe tema faptului ca s-a trecut de la o reglementare laxa inainte de criza la o reglementare dura in aceasta perioadă.”
De ce este atat de apasatoare aceasta tema explica chiar noul presedinte al ARB, dl. Sergiu Oprescu: „In prezent exista riscul de suprareglemetare in sectorul bancar, iar daca depasim pragul de reglementare vor fi costuri suplimentare pentru banci. Cred ca dozajul reglementarii este tema principala pentru urmatorii cinci ani pentru piata bancara.”
„Digitalizarea bancara va avea efecte diferite la noi decat se intampla in alte parti ale lumii. Digitalizarea este unul dintre motivele pentru care nu mai este nevoie de atat de multi oameni. Digitalizarea va grabi bancarizarea populatiei Romaniei. Atat timp cat vehiculam cifre, 40-45% din populatie nu este bancarizata, este un lucru extraordinar sa facem acest pas. Sistemul bancar romanesc va exploata acest lucru, mizam foarte mult pe introducerea mobile banking. Prin tehnologie, vom suplini cresterea de forta de munca concomitent cu o bancarizare corespunzatoare. Trebuie sa ne adaptam modelului de business, dar trebuie sa ne adaptam si normelor.”, a spus Radu Ghetea, presedintele CEC Bank si presedinte de onoare al Asociatiei romane a bancilor (ARB).
„Bancile locale pot creste in zona digitala si au toate conditiile sa accelereze pe acest segment, pentru ca pot face un salt de tehnologie. Pot trece de tehnologiile intermediare si pot adopta cele mai bune tehnologii. In momentul de fata, 20% din veniturile sistemului bancar vin din zona digitala, insa analistii previzioneaza ca pana in 2018 sistemul bancar european va ajunge la 50% din venituri din zona digitala.”, a declarat Sergiu Oprescu, presedinte executiv Alpha Bank si presedinte al Asociatiei Romane a Bancilor (ARB).
„Avem trei mari piloni pentru un sistem bancar puternic. Primul este reprezentat de resursele umane, de staff. Avem nevoie de bancheri antrenati, bine pregatiti. Al doilea este tehnologia, daca sistemul informatic al unei banci nu este eficient, aceasta nu poate progresa, si va pierde cota de piata. Ultimul este cel legat de capital.”, a declarat Ufuk Tandogan, presedinte Garanti Bank.
„Tehnologia este o provocare pentru sistemul bancar local, dar si pentru noi. Ne focusam pe online banking. Online banking-ul este considerat de clienti mai sigur decat mobile banking-ul. Societatile comerciale sunt cele care utilizeaza mai mult serviciile online. Reducerea costurilor nu se poate realiza numai prin modele clasice, precum inchiderea de sucursale. Trecerea catre zona de tehnologie este cheia reducerii costurilor si eficientizarii“, a spus Razvan Radu, CEO al UniCredit tiriac Bank.
„Bancile locale isi doresc mai multa flexibilitate pentru angajatii lor si vor sa fie tot mai aproape de clientul final, iar pentru acestea apeleaza la serviciile operatorilor telecom… Tehnologia si in special utilizarea telefoanelor inteligente vor schimba modelul de business al bancilor. Una dintre directii ar putea fi utilizarea telefoanelor inteligente ca mijloace de plata, ca alternativa la utilizarea cardurilor.”, a declarat Natalia Chiritescu, head of regional sales Eastern Europe Vodafone Global Enterprise.
Sursa: ZF
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: