[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

ZebraPay isi propune pentru acest an cresterea retelei de statii de plata SelfPay cu peste 40%, prin noi parteneriate pentru incasarea taxelor si impozitelor dar si extinderea internationala. Sunt vizate Irlanda si Spania.

3 mai 2022

ZebraPay SA, operatorul celei mai mari rețele nationale de Stații de Plată SelfPay, are în plan creșterea accelerată în anul 2022 a numărului de Stații de Plată până la aproximativ 9.000 de terminale, față de 6.300 la sfârșitul anului 2021, în condițiile în care la jumătatea lunii aprilie 2022, rețeaua de Stații de Plată a depășit deja numărul de 7.200 de unități.

Compania raportează la finalul anului 2021 EBITDA de 8.445.923 lei, în creștere cu 41% față de anul 2020, în timp ce marja EBITDA a atins nivelul de 7%, în creștere de la 5,5%.


Numărul de tranzacții procesate a crescut cu 39% în anul 2021 comparativ cu anul anterior, veniturile din exploatare ridicându-se la 126.955.530 lei – în creștere cu 12,76%, iar cifra de afaceri netă atingând 121.799.101 lei, cu 11,46 % peste cea din 2020.

Profitul net al companiei a ajuns la 5.414.159 lei, în creștere cu 20,15 % față de 2020. În ultimul an compania a acordat dividende în numerar în sumă de 3,07 milioane de lei (din rezultatul aferent anului 2020), după o perioada de 10 ani în care dezvoltarea a fost susținută din fluxul de numerar generat de companie și din finanțarea acordată de acționari.

„Anul 2022 aduce rezultate pozitive, peste cele prognozate în planul de afaceri al companiei și în linie cu evoluția din ultimii ani. Această perioadă a fost caracterizată, în principal, de eforturile de creștere și eficientizare a rețelei naționale de Stații de Plată și de implementarea de noi servicii cu valoare adăugată pentru clienții noștri. În ceea ce privește rețeaua națională de Stații de Plată, eforturile sunt concentrate și în 2022 pe extinderea rețelei, în principal în magazine de proximitate”, spune Adrian Badea, CEO ZebraPay.

La finalul anului 2021 erau accesibile 216 servicii în reţeaua de  Stații de Plată SelfPay, – în creștere de la 202 la finele lui 2020, precum: plata facturilor, plata rovinietei, plata ratelor la credite, plata întreținerii, plata tarifului pentru eliberarea pașaportului, a permisului de conducere sau a certificatului de înmatriculare, reîncărcarea electronică a cartelelor de telefon mobil, plata taxelor și impozitelor, plata serviciilor sau a produselor cumpărate online, moneda electronică (paysafe card), jocuri, donații, bilete la spectacole, bilete Loto și multe altele.

„În ceea ce privește serviciile disponibile la Stațiile de Plată, eforturile noastre se îndreaptă către noi parteneriate pentru încasarea taxelor și impozitelor care vor duce la  eliminarea cozilor de la ghișeele autorităților publice și, în același timp, la un număr semnificativ de tranzacții în rețeaua de Stații de Plată, un exemplu de succes fiind proiectul lansat în luna decembrie cu una dintre primăriile de sector din București”, explică Adrian Badea.

Principalele elemente ce au contribuit la dezvoltare pe parcursul anului 2021 au fost: emisiunea de obligațiuni în valoare de 3 milioane de euro și admiterea la tranzacționare la Bursa de Valori București, dezvoltarea aplicației mobile SelfPay Now, angajarea de experți și începerea demersurilor din punct de vedere business, legal și tehnic pentru extinderea internaționala a business-ului prin rețele de Stații de Plată și prin aplicația mobilă SelfPay Now, dar și atragerea unei finanțări bancare în valoare de 1,2 milioane de euro, sub forma unui credit de investiții.

„Ne-am concentrat eforturile către proiectul de dezvoltare a Mobile Wallet-ului SelfPay Now prin care am adus o funcționalitate nouă, unică pe piața europeană: alimentarea cu numerar la Stațiile de Plată SelfPay instant a oricărui card din România. Aplicația este pusă la dispoziția publicului larg din luna februarie 2022, iar rezultatele obținute până în prezent sunt foarte promițătoare. În vederea extinderii internaționale, am început colaborarea încă de anul trecut cu experți în business development din Irlanda și Spania și am demarat în paralel procedurile legale și de analiză de piață  pentru a pregăti lansarea în aceste țări și nu numai”, mai precizează CEO ZebraPay.

________

La finalul anului 2021, 67 de angajați își desfășurau activitatea în cadrul ZebraPay, dublu față de numărul celor angajați în 2020 (31).

Din 2020 SelfPay este membru al Asociației Române de Fintech, organism ce reprezintă interesele antreprenorilor români care dezvoltă produse tehnice în industria serviciilor financiare.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?