Dupa cinci ani consecutivi de pierderi in perioada 2011-2015, care au cumulat un total de 9,3 mil. lei, ZebraPay – companie specializata in furnizarea de solutii de plata electronica – reuseste sa treaca pe profit in 2016. Potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, profitul net raportat de companie a fost de 0,188 mil. lei (41.840 euro), fata de o pierdere de 1,15 mil. lei in 2015.
Din tabelul de mai jos se poate observa cresterea exponentiala a veniturilor companiei, de la 3 mil. in 2011 la aproape 54 mil. lei in 2016, obtinuta in contextul dublarii datoriilor dar si a reducerii la jumatate a numarului mediu de angajati.
Înființată în 2009, ZebraPay este liderul de piata pe segmentul terminalelor de plată electronică cu autoservire. Compania are o retea nationala de 2500 terminale (chioscuri electronice) situate în peste 350 de orașe din România, ce permit o gama variata de peste 100 de servicii de plati: de la reincarcarea cartelelor de telefonie, plata facturilor, donatii, achizitionarea de bilete la spectacole si pana la cumpararea de criptomonede (in martie compania a anuntat ca, pe langa bitcoin, cei interesati pot cumpara Ether si Veros). La chioșcurile de self-service din reteaua ZebraPay se pot efectua plati atat cu numerar, cat si NFC, prin portofele mobile și chiar bitcoin.
Potrivit ZebraPay, compania are peste 150.000 de utilizatori unici pe zi si mai mult de jumatate de milion de utilizatori unici pe luna care fac peste 700.000 de plati pe luna. Terminalele ZebraPay se găsesc în marile lanțuri de magazine, universități, Centrele comerciale, piețele, benzinăriile și magazinele convenționale.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: