[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Zalando, lider in Europa pe segmentul platformelor online de moda, se lanseaza anul viitor in Romania

16 martie 2021

În 2020, numărul clienților Zalando a crescut cu 25%, ajungând la 38,7 milioane.

Zalando își propune să devină principala destinație la care consumatorii să apeleze pentru cumpărături de modă. Compania urmează să se extindă în opt noi piețe europene: Croația, Estonia, Letonia, Lituania, Slovacia și Slovenia în 2021; Ungaria și România în 2022.

După un an solid din punct de vedere financiar pentru companie, Zalando își propune să crească valoarea brută a mărfurilor (GMV) la peste 30 de miliarde de euro până în 2025. De asemenea, pe termen lung, compania intenționează să acopere peste 10% din piața de modă la nivel european, care în prezent se ridică la o valoare de 450 de miliarde de euro.

În 2020, Zalando a atins o valoare brută a mărfurilor de 10,7% miliarde de euro și o creștere anuală de 30,4%. Creșterea s-a datorat numărului crescut de noi clienți și performanței programului pentru parteneriate. Pentru aceeași perioadă, veniturile companiei au crescut cu 23,1% până la 8 miliarde de euro. Totodată, Zalando a înregistrat un indicator EBIT de 420,8 milioane de euro, corespunzător unei marje de 5,3%.

Compania a început în forță anul 2021 și a înregistrat în primul trimestru o creștere de 50% a valorii brute a mărfurilor. În 2021, Zalando își propune să crească acest indicator cu 27 – 32% până la 13,6 – 14,1 miliarde de euro. Veniturile vor urmări creșterea GMV ca urmare a dezvoltării continue a platformei, cu o creștere de 24 – 29%, respectiv 9,9 – 10,3 miliarde de euro. Zalando va continua să investească în infrastructura logistică și platforma tehnologică și planifică cheltuieli de capital de 350 – 400 de milioane de euro în 2021.

Zalando este parte integrantă a strategiei digitale pentru branduri de modă, retaileri și magazine. În al patrulea trimestru al anului 2020, programul de parteneriat al Zalando a generat 24% din valoarea brută a mărfurilor din magazinul de modă Zalando. 

Până la finalul anului 2020, peste 2.400 de magazine au fost integrate în platforma Zalando prin programul Connected Retail.  Programul continuă să se dezvolte într-un ritm accelerat și în acest an, doar până la finalul lunii februarie înregistrându-se pe platformă peste 3.400 de magazine.

„Creșterea Connected Retails evidențiază valoarea pe care combinarea offline-ului cu online-ul o poate furniza comercianților”, declară David Schneider, Co-CEO Zalando. „Industria s-a confruntat cu numeroase provocări anul trecut și am constatat că pe platformă ni s-au alăturat mai mulți parteneri ca oricând. Ne dedicăm în continuare misiunii de a fi parte a soluției și de a acorda tot sprijinul necesar partenerilor care sunt în căutare de modalități de a-și transforma afacerea online.”

____________

Fondată în Berlin în 2008, Zalando oferă toată gama de articole de modă unui număr de 38 de milioane de clienți activi din 17 piețe. Platforma pune la dispoziția consumatorilor articole de îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii și produse de îngrijire, ale unor branduri internaționale, de la nume celebre în toată lumea până la mărci locale.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?