Week-end cu probleme pentru Raiffeisen Bank in Romania: o pana de curent in Bucuresti „a afectat ATM-urile si POS-urile din tara”

23 octombrie 2017

O pana de curent urmata de fluctuatii de tensiune au condus la indisponibiltatea serviciilor in intreaga tara: tranzactiile cu carduri, ATM-urile, POS-urile, call center-ul bancii si site-ul.

„Astazi, 21 octombrie 2017, la ora 5:30, am intampinat un incident cauzat de o pana de curent, urmata de fluctuatii de tensiune. Comutarea automata pe generatoare nu a functionat, din cauza defectarii unor componente de automatizare. O serie de componente au trebuit inlocuite si repornite manual.”, potrivit comunicatului de presa.


Evenimentul a fost coroborat si cu un proces de inchidere de zi.
Planul de continuitate a fost activat, iar „etapele de actiune si implementare au fost parcurse progresiv indiferent de presiunea de timp”, .

„Incepand cu ora 9:00, au redevit functionale: tranzactiile cu cardul, ATM-urile, POS-urile, Call Center-ul bancii si site-ul, iar la ora 13:45 toate serviciile Raiffeisen Bank au redevenit functionale.”, a mai precizat banca.

„Sper că după ce terminați cu punerea în funcțiune a tuturor serviciilor să faceți o analiză amănunțită și să veniți prompt cu o explicație completă. Doar „o pană de curent” nu este deloc o explicație demnă de o instituție bancară pe care se bazează sute de mii de oameni.”, a postat Bogdan Zurac, pe pagina de facebook a bancii (singurul canal prin care banca si-a putut informa clientii, pana la repunerea in functiune a sistemelor)

„Da, cu siguranta vom reveni cu un raspuns in care vom da mai multe detalii cu privire la acest incident.”, a raspuns banca.

Sursa: Raiffeisen Bank

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?