[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Week-end cu probleme pentru Raiffeisen Bank in Romania: o pana de curent in Bucuresti „a afectat ATM-urile si POS-urile din tara”

23 octombrie 2017

O pana de curent urmata de fluctuatii de tensiune au condus la indisponibiltatea serviciilor in intreaga tara: tranzactiile cu carduri, ATM-urile, POS-urile, call center-ul bancii si site-ul.

„Astazi, 21 octombrie 2017, la ora 5:30, am intampinat un incident cauzat de o pana de curent, urmata de fluctuatii de tensiune. Comutarea automata pe generatoare nu a functionat, din cauza defectarii unor componente de automatizare. O serie de componente au trebuit inlocuite si repornite manual.”, potrivit comunicatului de presa.

Evenimentul a fost coroborat si cu un proces de inchidere de zi.
Planul de continuitate a fost activat, iar „etapele de actiune si implementare au fost parcurse progresiv indiferent de presiunea de timp”, .

„Incepand cu ora 9:00, au redevit functionale: tranzactiile cu cardul, ATM-urile, POS-urile, Call Center-ul bancii si site-ul, iar la ora 13:45 toate serviciile Raiffeisen Bank au redevenit functionale.”, a mai precizat banca.

„Sper că după ce terminați cu punerea în funcțiune a tuturor serviciilor să faceți o analiză amănunțită și să veniți prompt cu o explicație completă. Doar „o pană de curent” nu este deloc o explicație demnă de o instituție bancară pe care se bazează sute de mii de oameni.”, a postat Bogdan Zurac, pe pagina de facebook a bancii (singurul canal prin care banca si-a putut informa clientii, pana la repunerea in functiune a sistemelor)

„Da, cu siguranta vom reveni cu un raspuns in care vom da mai multe detalii cu privire la acest incident.”, a raspuns banca.

Sursa: Raiffeisen Bank

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?