[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

VTEX: „37% dintre comercianții de la nivel mondial sunt în situația în care nu-și pot atinge obiectivele de profitabilitate”. Compania propune cinci solutii pentru optimizarea investițiilor în comerțul digital.

16 iunie 2023

VTEX, platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează operațiunile de comerț la nivel global, a lansat cinci noi produse la VTEX DAY 2023. Noile soluții ajută companiile să creeze arhitecturi pentru afaceri online și experiențe care sporesc eficiența operațională și dezvoltarea de noi canale de vânzare. „Noile soluții vin cu promisiunea de a debloca noi oportunități de creștere.” – spune compania.

„Retailul tradițional și comerțul digital se află într-o nouă eră în care eficiența este prioritatea principală. După ce au experimentat o creștere rapidă în ultimii ani (2020 și 2021), 37% dintre comercianții de la nivel mondial sunt în situația în care nu-și pot atinge obiectivele de profitabilitate.” potrivit comunicatului.


„Industria se confruntă cu provocări semnificative care includ inflația, o creștere cu 22% a nivelurilor stocurilor comparativ cu perioada de la sfârșitul pandemiei, schimbarea comportamentului consumatorilor (de exemplu, 83% dintre cumpărătorii B2B preferă acum să cumpere prin canale digitale) și costurile mai mari de achiziție a clienților, printre altele.” precizeaza compania.

Ne aflăm într-un punct de cotitură. Liderii comerțului digital trebuie să-și reevalueze investițiile în digitalizare pentru a se concentra pe ceea ce aduce cu adevărat rezultatele așteptate: achiziția și fidelizarea clienților, optimizarea stocurilor și reducerea costurilor de mentenanță a tehnologiei.” a declarat Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer (CRO) în cadrul VTEX.

Lansările VTEX

Aplicația VTEX Sales este noul produs omnichannel care accelerează legătura dintre vânzările digitale și magazinele fizice. Acest instrument le permite clienților să-și valorifice întregul potențial al operațiunilor de comerț fizic și online, oferindu-le acces la inventarul din toate magazinele fizice, la centrele de distribuție, la vânzătorii și furnizorii parteneri, la datele de achiziție anterioare ale clienților (atât din comerțul digital, cât și din magazinele fizice), informații despre achiziții nefinalizate, dar și vizibilitate asupra comportamentului clienților. Cu această aplicație, „utilizatorii pot oferi o asistență mai bună clienților, pot înregistra mai multe vânzări și pot crește coșul mediu de cumpărături, oferind agentului de vânzări un avantaj în orice negociere cu clientul.” – explica VTEX.

Unul dintre cei mai mari diferențiatori ai aplicației VTEX Sales este capacitatea de a accesa inventarul de pe orice canal și de a evita pierderea vânzărilor prin folosirea unei strategii de tip endless aisle (la cerere), permițând cumpărătorilor din magazin să rezerve pe loc stoc online. De la inventarul de ecommerce până la stocurile întregii rețele de magazine fizice și chiar inventarul vânzătorilor terți și furnizorilor parteneri ai retailerilor (dacă vorbim despre un marketplace), aplicația VTEX Sales integrează într-un singur produs întreaga operațiune a retailerului, indiferent de canal.

Prin abordarea omnichannel, magazinele noastre fizice influențează în prezent peste o treime din vânzările online și intenționăm să continuăm să creștem această cifră. Aplicația VTEX Sales este cheia către asigurarea celor mai bune experiențe și către creșterea nivelului de satisfacție a clienților. Chiar dacă un produs este epuizat într-o locație, îl putem găsi rapid în alta”, spune Robin Drogat, lider Omnichannel Experience la Decathlon, unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive din lume.

În cele din urmă, aplicația VTEX Sales afișează un dashboard complet, în timp real, pentru a gestiona performanțele reprezentanților de vânzări. Specialiștii în vânzări își pot urmări rezultatele, iar managerii pot crea stimulente financiare și campanii pentru a crește productivitatea echipelor lor. Toate în aceeași aplicație.

Totuși, pentru a rula o operațiune omnichannel reală este de asemenea necesară optimizarea pașilor făcuți după plasarea comenzii online – ridicare, împachetare și livrare. Atunci când retailerii pun la dispoziție stocurile fizice pe alte canale, aceste magazine trebuie să devină adevărate centre de distribuție. De aceea, VTEX a creat VTEX Pick and Pack, o soluție de logistică end-to-end care permite implementarea rapidă a unei operațiuni de fulfillment în magazinele fizice.

Cu o experiență simplă și intuitivă pe telefonul mobil, VTEX Pick and Pack combină o aplicație destinată echipelor din magazin care sortează și împachetează produsele cu o alta dedicată șoferilor care fac livrările. Acest instrument face posibilă efectuarea comenzilor mai rapid și mai eficient. În plus, produsul este deja conectat cu sistemul de gestionare a comenzilor OMS (Order Management System) al VTEX, astfel încât implementarea este facilă, fără a fi nevoie de vreun middleware sau alt cod care să funcționeze ca un liant.

Întregul proces are loc în timp real, iar managerul de operațiuni poate urmări performanța întregului proces — de la reprezentanții magazinului, la fiecare dintre magazinele din rețea și chiar șoferii care fac livrările. Totul se face prin intermediul dashboard-ului de performanță din VTEX Admin, astfel încât problemele care apar să poată fi rezolvate rapid.

VTEX introduce, de asemenea, o altă caracteristică pentru optimizarea procesului de livrare către clienții finali. VTEX Shipping Network, rețeaua de livrare a VTEX, are acum o modalitate simplificată de utilizare a serviciilor celui mai des întâlnit transportator din Brazilia – compania națională de servicii poștale, Correios. Este o experiență plug-and-play care poate fi activată și configurată cu doar câteva click-uri direct în interfața de administrare a platformei.

VTEX Shipping Network conectează retailerii brazilieni cu o rețea de transportatori, oferind posibilitatea de a alege prețuri mai bune. Această nouă integrare va actualiza automat informațiile despre platforma clientului, cum ar fi starea livrării și urmărirea fiecărei comenzi, etichetele comenzii și tabelele cu tarifele de expediere, așa cum au fost actualizate de Correios. Datorită prezenței VTEX și a volumului mare de comenzi care trec prin platforma sa din regiune, acesta poate oferi prețuri speciale în parteneriat cu Correios — iar comerciantul își poate calcula reducerile de costuri și poate activa noul contract direct prin platformă prin câteva click-uri.

Aceste noi produse ajută la diminuarea muncii fizice și a eforturilor de integrare și la dezvoltarea mai rapidă a operațiunilor comercianților. Pe lângă gestionarea tuturor operațiunilor din interfața de administrare VTEX, comercianții pot folosi și API-uri pentru a se integra cu WMS și ERP.

În ultimul an, VTEX a lansat soluții precum Live Shopping pentru a le oferi clienților săi instrumente prin care să-și crească traficul organic de pe propriile canale. În cadrul VTEX DAY 2023, compania a anunțat o nouă funcție pentru a crește implicarea, loialitatea și vânzările în magazinele online.

VTEX Personal Shopper le permite comercianților să-și crească vânzările și valoarea medie a comenzilor online. Noua aplicație a VTEX le permite companiilor să ofere clienților, individual, un serviciu exclusiv, bazat pe transmisiuni live. Când clientul solicită asistență, agentul de vânzări dedicat se conectează video prin intermediul interfeței de administrare VTEX. De acolo, reprezentantul de vânzări poate selecta și trimite produsele clientului, care le poate adăuga în coș pe loc.

În cele din urmă, Extensions Hub este noua versiune a magazinului de aplicații VTEX, unde retailerii își pot extinde oferta prin adăugarea soluțiilor create de parteneri cu VTEX IO. Acum, retailerii pot găsi și configura soluții de la parteneri, fără a părăsi interfața de administrare VTEX și pot face plăți ca parte a facturii lor VTEX. Prin aceasta, integrările sunt acum în mâinile retailerului într-un mod scalabil și sigur, reprezentând un alt pas în viziunea VTEX de a construi un ecosistem activ și conectat.

Lucrăm în mod constant la noi tehnologii. Pentru clienții care își conectează toate operațiunile de comerț digital, lucrăm la instrumente de vânzări bazate pe inteligență artificială și, totodată, explorăm potențialul inteligenței artificiale de a eficientiza experiența de cumpărare pe canalele online”, spune Santiago Naranjo – Chief Revenue Officer (CRO) în cadrul VTEX.

În timpul evenimentului, VTEX a lansat și noi actualizări de la mai mulți parteneri din ecosistem. Google și VTEX, de exemplu, au anunțat un parteneriat care va permite la peste 3.000 de companii de ecommere din întreaga lume să adauge butonul „Plătește cu Google Pay” ca metodă de plată în pagina lor de achiziții. Acest lucru simplifică viața comercianților, deoarece această facilitate va fi disponibilă nativ în VTEX, permițând integrarea, în câteva secunde, direct cu platforma de administrare. Aceasta este o oportunitate de a crește vânzările deoarece Google Pay simplifică procesul de plată.

Acest parteneriat este foarte important pentru că permite Google să conecteze mai ușor cumpărătorii și vânzătorii printr-o experiență simplă și sigură, care îmbunătățește semnificativ experiența de plată pentru consumatori, creând astfel și oportunități de creștere a vânzărilor”, spune Natacha Litvinov, șeful departamentului Plăți și Strategii de Operare la Google.


VTEX furnizează o platformă enterprise de comerț digital. În calitate de lider în domeniul platformelor de comerț digital, VTEX se bucură de încrederea a peste 2.600 de clienți, printre care Carrefour, Colgate, Motorola, Sony, Stanley Black & Decker și Whirlpool, având peste 3.400 de magazine online active în 38 de țări (date pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 decembrie 2022).


VTEX DAY este unul dintre cele mai importante evenimente de comerț digital din lume. Evenimentul, cu o vechime de 14 ani, reunește clienți, furnizori și influenceri – cele mai importante nume din retail – pentru a-și prezenta soluțiile și actualizările, pentru a face schimb de cunoștințe, a dezbate tendințele actuale, a-și dezvolta relațiile în domeniu și a obține informații care să-i ajute să-și consolideze afacerea.

În 2023, VTEX Day a avut loc pe 5 și 6 iunie la São Paulo (la São Paulo Expo). Tema din acest an a fost „The Day to Make It Happen”, ediție în care au fost disponibile opt scene, fiecare cu un program diferit, distribuite în cinci pavilioane, vizitate de 30.000 de persoane.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?