La jumătatea lunii decembrie 2017, ministrul Turismului, Mircea Dobre, a afirmat că voucherele de vacanţă vor putea fi acordate de către orice instituţie publică, începând de la 1 ianuarie 2018, iar pentru acest lucru sunt bugetate 1,7 miliarde de lei.
„Voucherele de vacanţă sunt bugetate şi se vor acorda tuturor celor care sunt angajaţi în sistemul public. De la 1 ianuarie 2018 aceste vouchere vor putea fi acordate de orice instituţie publică şi sunt bugetate 1,7 miliarde de lei pentru acest lucru. Ordonanţa de Urgenţă 46/2017 prevedea că, în perioada 1 iulie 2017 – 30 noiembrie 2018 se va acorda o indemnizaţie sau o primă de vacanţă sub formă de vouchere în valoare de 1.450 de lei. Acestea se vor acorda sub formă tipărită sau în format electronic. Există şi varianta ca de la 1 decembrie 2018 să se schimbe metodologia de acordare”, a susţinut Dobre, în cadrul dezbaterilor din comisiile de buget-finanţe din Parlament.
Introducerea sistemului voucherelor de vacanţă pentru angajaţii din sistemul bugetar va conduce la susţinerea circulaţiei turistice în România şi va avea un efect multiplicator în industria de profil, declară într-un comunicat de presă, transmis AGERPRES, Lucia Morariu, preşedintele fondator al Eximtur, companie afiliată la reţeaua globală de travel management – Uniglobe Travel International.
„Apreciem introducerea sistemului voucherelor de vacanţă pentru angajaţii din sistemul bugetar ca fiind o măsură excepţională de susţinere a circulaţiei turistice în România. Acordarea în sumă limitată, şi anume 1.450 de lei/persoană, va conduce la lărgirea bazei de beneficiari ai voucherelor, dar şi la un efect multiplicator, deoarece se va adăuga resursa financiară proprie pentru petrecerea vacanţei cu familia în România. Este cel mai important sprijin acordat în ultimii ani turismului românesc şi apreciem o creştere importantă în 2018 pe toate segmentele în turismul intern.„, a subliniat Morariu.
Vânzările Eximtur au depăşit 55 de milioane de euro, în 2017, în creştere cu aproximativ 15% faţă de anul anterior. De asemenea, serviciile oferite prin diviziile specializate – business travel şi organizare evenimente, leisure şi incoming – au avut ca beneficiari peste 250.000 de clienţi, iar valoarea biletelor de avion vândute a crescut la 22 de milioane de euro.
Anul trecut, peste 95.000 de turişti au optat pentru destinaţii autohtone, mai mulţi cu peste 20% în comparaţie cu anul 2016, vânzările de vacanţe în staţiuni balneare, montane şi în Delta Dunării cunoscând cea mai dinamică creştere, de peste 50%, cu un volum de vânzări ce a depăşit şase milioane de euro.
„Cu o tradiţie recunoscută în oferta pentru litoralul românesc, Eximtur a înregistrat pentru această categorie de destinaţii vânzări de peste 10 milioane de euro, în creştere cu 11% faţă de 2016. Cererile pentru staţiunile Venus, Eforie Nord şi Jupiter au crescut cel mai mult, datorită unităţilor hoteliere modernizate şi transformate în complexuri all inclusive. Pentru o vacanţă în România, un turist a plătit anul trecut, în medie, 157 de euro.”, se mai arata in comunicatul de presa.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: