[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Volt raporteaza volume de 11,5 milioane lei prin serviciul de transfer instant între carduri. Peste jumătate dintre cardurile înregistrate în aplicația Volt sunt emise de Revolut.

24 noiembrie 2021

Aplicația Volt vizează un număr de peste 150.000 de utilizatori în 2022, mai mult cu 170% față de anul acesta, după ce în primele 10 luni a ajuns la peste 40.000 de conturi unice. Per total, doar în 2021 circa 16.500 de utilizatori au interacționat măcar o data cu Volt, potrivit comunicatului companiei. 

„În jur de 37% dintre utilizatorii Volt au un scor FICO mai mare de 700, ceea ce înseamnă un risc de neplată scăzut în viitor, scor care se traduce inclusiv în credite mai ieftine și mai ușor de obținut,” precizeaza compania.

Aplicația Volt a pornit ca un instrument ușor de accesat, aflat la îndemâna celor care vor să-și transfere bani între două carduri, indiferent de banca emitentă, cât și a celor care doresc să își consulte scorul FICO. Acesta este indicatorul în funcție de care băncile și unele IFN-uri decid ce clienți obțin finanțare și cine este respins și are o valoare medie de 635 puncte în România, conform unui studiu realizat de Volt.

Beneficiul a fost asimilat ca atare de către utilizatori, printre aceștia aflându-se persoane care interacționează de cel puțin 3 ori pe săptămână cu Volt, pentru a se asigura că băncile sau IFN-urile le închid la timp datoriile raportate la Biroul de Credit.

Volt a devenit o aplicație necesară pentru zeci de mii de români care vor să-și afle scorul de credit, gradul de îndatorare și istoricul plăților la creditele în derulare. Comunitatea Volt se asigură astfel că băncile sau IFN-urile nu fac greșeli de înregistrare a plăților și nici nu uită să le șteargă datoriile din Biroul de Credit. Viziunea noastră, însă, nu se oprește aici! Deja clienții noștri pot solicita credite sau constitui depozite direct din aplicație, iar în curând vor putea să compare dobânzile pe care ei le-au primit de la instituțiile financiare din România cu cele obținute de prietenii lor, iar experți financiari le vor oferi sfaturi gratuite pentru a-și optimiza cât mai mult costurile de împrumut,” spune Radu Ciorbă, fondatorul Volt.

„Monitorizarea rambursărilor la credite și asigurarea faptului că băncile și instituțiile financiare nebancare le închid creditele la timp în Biroul de Credit sunt motivele pentru care clienții Volt cu împrumuturi revin lună de lună în aplicație,” explica Volt.

Utilizatorii Volt primesc constant detalii despre datorii si află ce pot îmbunătăți la nivelul comportamentului de plată pentru a-și crește scorul de credit.

______________

Aplicația Volt a debutat în 2017, in parteneriat cu Mastercard și Visa, punând la dispoziția utilizatorilor, la acel moment, prima sa funcționalitate: transferul instant de bani între orice carduri românești. Scopul era de a lăsa în urma procesul greoi al tranzacțiilor bancare și de a oferi posibilitatea transferului de bani pe loc (chiar și de pe cardul bancar pe cardul Revolut). Astfel, mai bine de 2 ani, Volt a fost aplicația FinTech prin care puteai trimite sau primi bani doar cu numărul de telefon, oriunde în România, fără să ai nevoie de un alt cont bancar, respectiv de OP-uri sau IBAN-uri.

Ulterior a luat naștere cea de-a doua funcționalitate importantă Volt: afișarea scorului de credit FICO și a situației de la Biroul de Credit.

Scorul este calculat pe baza celebrului algoritm FICO, extrem de popular în Statele Unite și folosit de Biroul de Credit din România. Mai exact, cei care vor să își afle scorul de credit sau să-l verifice periodic, pot face acest lucru gratuit și instant, accesând aplicația Volt, fără să completeze diferite formulare și fără să fie nevoiți să iasă din casă pentru a merge la Biroul de Credit sau la bancă.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?