Vodafone Romania renunta la serviciul de plati pe mobil MPesa

16 octombrie 2017

Grupul britanic a testat pe plan local timp de aproape 4 ani funcţionarea serviciului, dar acesta nu a prins tracţiune – nici ca număr de clienţi, nici ca număr de tranzacţii -, astfel că va fi sistat la 1 decembrie.

Vodafone va închide la data de 1 decembrie experimentul cu serviciul de plăţi de pe telefonul mobil M-Pesa, prin care grupul britanic a testat apetitul pieţelor din Europa pentru proiectul care s-a dovedit a fi un real succes pe continentul african.

„In urma unei evaluari detaliate a evolutiei serviciului M-Pesa, Vodafone Romania a decis sa sisteze acest serviciu in 1 decembrie 2017. Ne-am contactat clientii pentru a le face cunoscuta aceasta schimbare, punandu-le la dispozitie informatii suplimentare referitorare la procesul de sistare. Clientii M-Pesa nu au niciun motiv de ingrijorare, deoarece fondurile lor raman in siguranta, usor de accesat, pentru a fi utilizate in diverse operatiuni sau retrase, in functie de ceea ce doresc”, au declarat reprezentantii Vodafone.

Pe site-ul companiei dedicat serviciului MPesa se fac urmatoarele precizari: „Soldul contului dvs. va putea fi folosit pana in 30 noiembrie 2017, inclusiv, pentru urmatoarele operatiuni: retrageri de numerar; plata facturii Vodafone si reincarcarea cartelei Vodafone. Toate operatiunile sunt gratuite. Incepand din 1 decembrie 2017, singura operatiune care va ramane disponibila va fi retragerea de numerar. Aceasta va putea fi facuta doar in magazinele Vodafone din lista publicata pe www.vodafone.ro si va fi gratuita”.

România a fost în martie 2014 prima ţară din Europa în care grupul a decis să lanseze serviciul şi era în prezent singura piaţă din Uniunea Europeană în care activase platforma M-Pesa, potrivit ZF. Pe lângă România, Vodafone mai realizase teste cu M-Pesa în Europa doar în Albania.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?