Vodafone Romania mai face un pas in directia platilor mobile pentru cei fara cont bancar

11 decembrie 2014

Dupa ce in martie lansa Mpesa, primul serviciu dezvoltat de un operator telecom de pe piata romaneasca prin care clientii pot face plati cu ajutorul telefonului mobil, Vodafone anunta acum parteneriatul cu Mobuy, o aplicatie care permite clientilor sa achizitioneze produse la discount, prin scanarea unor QR codes in magazinele partenerilor.

Lansata in urma cu un an, Mobuy este o aplicatie romaneasca ce ofera posibilitatea utilizatorilor de a accesa oferte de la 50 de parteneri. Cu ajutorul aplicatiei disponibile pentru Android şi iOS, utilizatorii pot accesa o oferta, o scaneaza in magazin şi obtin reduceri. Noutatea cu care se vine acum (versiunea Mobuy 2.0) este inroducerea posibilitatii de a plati cu telefonul mobil prin integrarea cu Vodafone.

In fapt este vorba de o solutie de tip „charge to bill”. Utilizatorii se vor putea duce in magazinele partenere sa profite de oferte şi sa le plateasca la factura Vodafone, la finalul lunii. Plata maxima pe loc este de 30 de euro, iar plata lunara maxima este de 200 de euro.

Un amanunt esential ca plata la abonament poate fi facuta in locurile unde au terminale Mobuy pentru oricare alt lucru in valoare maxima de 30 de euro, fara sa fie in cadrul unor oferte incluse in aplicatie. Astfel, Mobuy nu este doar un integrator de oferte, ci şi o posibilitate de a plati in valoare maxima de 30 de euro oriunde, chiar daca nu ai bani la tine sau in cont.

Potrivit lui Mihai Pocorschi, CEO Mobuy, „visul nostru major e sa mergem oriunde şi sa platim cu telefonul“. „Vrem sa ne integram şi cu casele de margat. Cand utilizatorii vor fi la casa de marcat şi vor scana codul Mobuy, ofertele se aplica automat, fara sa fie nevoie de interventia casierului“, a mai spus Mihai Pocorschi celor de la adevarul.ro.

De asemenea, Mobuy propune şi un model de loializare care era in lucru pana acum. Practic, utilizatorii primesc puncte pentru ca iau oferte, pentru ca le vor comenta sau distribui pe retelele sociale. Fiecare actiune aduce puncte Mobuy, care pot fi transformate in produse promotionale Mobuy, cum ar fi cani, tricouri sau skateboard-uri.

Fiecare brand care are oferte in aplicatie poate sa ofere loializari pentru utilizatori. Acestia din urma vor putea sa castige puncte chiar daca nu acceseaza oferte, ci pur si simplu pentru ca sunt intr-un magazin sau intr-un bar care este partener cu Mobuy. Noua versiune Mobuy 2.0 vine si cu posibilitatea pentru utilizator de a-si salva ofertele care ii plac pentru a le folosi in magazin. In momentul cand aceste oferte ajung aproape de expirare, utilizatorul primeste notificari. Utilizatorii vor primi astfel de notificari si cand trec pe langa magazin.

Așadar, aplicatia vine cu avantaje clare și pentru comerciantii inrolati in aplicatie, care se vor putea folosi de baza de date a Mobuy pentru marketare și vor putea obtine informatii relevante despre clienti (obiceiuri de cumparare, varste, preferinte, etc).

Mobuy castiga comision la fiecare tranzactie realizata prin intermediul platformei, procentajul fiind negociat cu fiecare partener in parte. Nu exista taxa de intrare in aplicatie, insa oficialii companiei au subliniat ca in prezent cauta activ companii cunoscute, care sa completeze cat mai multe verticale.

“Acoperim segmentele de fashion, spa, restaurante, IT&C si asa mai departe. Bineinteles, suntem deschisi sa primim si startup-uri, scopul pe termen lung fiind ca firmele sa vina catre noi”, a declarat Will Sterns, presedinte al Mobuy Solutions, citat de wall-street.ro. “Este o piata mare, chiar si in Romania, pe segmentul platilor mobile si a voucherelor online. Este adevarat, «piata cupoanelor» traditionala a denaturat piata si prin Mobuy incercam sa reeducam clientii”, subliniaza Will Sterns.

Mobuy este instalata de 40.000 de utilizatori, dar creatorii aplicatiei vor sa ajunga la 100.000 de utilizatori şi 100 de oferte in aplicatie.
In prezent aplicatia este disponibila doar in Romania, oficialii companiei confirmand ca tintesc si lansari internationale. In urmatoarele luni, Mobuy va implementa si plata cu cardul.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?