Prezent la ZF Bankers, Cosmin Vladimirescu – country manager Romania si Croatia pentru Mastercard, a confirmat ca statul roman inca mai poate ajuta dezvoltarea infrastructurii de acceptare la plata a cardurilor prin intermediul legislatiei.
Sprijin guvernamental pentru dezvoltarea infrastructurii
Considerand ca infrastructura este cheia in dezvoltarea pietei cardurilor, Vladimirescu a precizat ca aceasta este acum mult mai bine sustinuta din punctul de vedere al tehnologiei.
„Spre deosebire de solutiile tehnice care le aveam acum cativa ani, avem acum SoftPOS-uri, avem mPOS-uri. Poti sa-ti transformi smartphone-ul intr-o solutie de acceptare la plata a cardurilor. Nu mai ai nevoie de costuri pentru dezvoltarea infrastruturii. Poti sa-ti folosesti propriul telefon,” a precizat reprezentantul Mastercard.
Acesta a continuat: „Ar trebui sa profitam de acest lucru si ar trebui ca legea aceea a cashback-ului, care spune ca toti comerciantii trebuie sa accepte cardul doar daca depasesc un anumit plafon al cifrei de afaceri, sa fie revizuita. Trebuie scazut acel plafon de la 50.000 euro la 10.000 euro. Si atunci o sa creasca fiscalizarea, a sa albeasca economia si vom reduce si numerarul din circulatie.„
Castiga teren aplicatiile care exceleaza la „user experience”
Vladimirescu spune ca piata a fost dominata inca din 2019 de Apple Pay, urmat de Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, wallet-uri de la Samsung, Shaomi, si evident de wallet-urile emitentilor bancari.
„Aceasta va creste si intr-adevar un vector important de crestere este si wearables, care sunt cele mai facile. Eu personal prefer sa platesc cu ceasul. Nu mai trebuie sa scot telefonul din buzunar si sa ma autentific biometric,” a explicat Vladimirescu care apreciaza faptul ca si in Romania se creeaza foarte multe aplicatii. De ce?
„Pentru ca avem niste probleme si odata ce le recunoastem cred ca stim cel mai bine cum sa le rezolvam. Aici vorbesc de aplicatia de mobil pentru ghiseul.ro, pe care partenerii nostri o dezvolta acum si pe care o vom lansa anul acesta, si care va face diferenta.”
Vladimirescu crede ca diferenta va continua sa fie facuta in continuare de experienta utilizatorului. Astfel isi explica si succesul Revolut in Romania.
„Cred ca a castigat teren in primul rand datorita faptului ca au fost primii cu o aplicatie de mobile banking foarte prietenoasa. Ceea ce este o lectie. User experience-ul conteaza foarte mult. Si cred ca asta a facut diferenta.
Planuri pe termen scurt ale Mastercard in Romania
Vladimirescu spune ca exista foarte multe planuri, iar acestea depind in buna masura de PNRR.
„Intern avem foarte multe oportunitati pentru ca s-a vorbit foarte mult de PNRR. Peste 40% din bugetul PNRR este alocat pe proiecte care tin de ESG (politici de mediu, sustenabilitate și guvernanță). Noi credem foarte mult in sustenabilitate. Este o componenta strategica in dezvoltarea unei economii digitale. Cred ca acolo o sa vedem diferenta. Ne vom axa pe zona aceasta de-a lungul anului 2022, cu siguranta si in 2023,” a concluzionat oficialul Mastercard.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: