[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Viviane Reding, comisar UE: „Europa pune capat inselarii consumatorilor in cadrul tranzactiilor online”

13 iunie 2014

Incepand de astazi, nu vor mai exista optiuni predefinite care sa taxeze suplimentar achizitionarea online a unui bilet de avion, nu vor mai exista suprataxe pentru efectuarea platii online cu cardul si nu vor mai exista comercianti care sa spuna ca nu pot returna un produs care a fost cumparat online. Mai mult, de atazi, toti consumatorii de pe teritoriul UE dispun de 14 de zile (fata de 7 prevazut anterior) pentru a se razgandi si a renunta la orice cumparatura efectuata online.

Vesti bune pentru cei peste 507 milioane de consumatori din Europa: incepand de astazi, noua legislatie a UE le va consolida drepturile pe intreg teritoriul Uniunii Europene, potrivit comunicatului de presa al Comisiei Europene. Noua Directiva a UE privind drepturile consumatorilor, care in prezent a intrat in vigoare, consolideaza drepturile consumatorilor, oriunde si ori de cate ori acestia isi fac cumparaturile in Europa — online sau in oras.

De asemenea, intreprinderile vor beneficia de aceste noi dispozitii care creeaza un mediu concurential echitabil, astfel incat pentru comercianti sa fie mai putin costisitor sa isi ofere produsele si serviciile consumatorilor din alte state membre.

Noile norme vor garanta, de exemplu, ca toti consumatorii de pe teritoriul UE dispun de 14 de zile pentru a se razgandi si a renunta la orice cumparatura efectuata online sau in afara spatiului comercial (in cazul in care un vanzator se prezinta la domiciliul consumatorului) – prin urmare, o crestere fata de numarul minim de 7 zile prevazut anterior.

De asemenea, noile norme interzic suprataxele pentru utilizarea cardurilor de credit si a liniilor telefonice de asistenta, precum si a optiunilor predefinite pe site-urile internet in vederea taxarii platilor suplimentare (de exemplu, atunci cand se achizitioneaza bilete de avion online).

Pentru a se asigura aplicarea uniforma a noilor norme pe teritoriul UE, astfel incat consumatorii sa beneficieze de ele indiferent in ce stat membru se afla, Comisia Europeana publica de asemenea un document de orientare pentru autoritatile nationale, inclusiv un model optional pentru aducerea la cunostinta consumatorilor a informatiilor esentiale, care vor fi postate pe produsele digitale.

„In prezent, Europa pune capat inselarii consumatorilor in cadrul tranzactiilor online. Incepand de astazi, fiecare consumator din Uniunea Europeana isi poate revendica drepturile de care beneficiaza in temeiul Directivei privind drepturile consumatorilor, prin urmare: nu vor mai exista optiuni predefinite atunci cand achizitionati un bilet de avion, nu vor mai exista suprataxe pentru efectuarea platii online cu cardul de credit si nu vor mai exista comercianti care va vor spune ca nu puteti returna un produs pe care l-ati cumparat online”, a declarat doamna Viviane Reding, vicepresedinte al Comisiei si comisarul UE pentru justitie.

Noua Directiva a UE privind drepturile consumatorilor armonizeaza normele nationale de protectie a consumatorilor in mai multe domenii importante, cum ar fi informatiile de care consumatorii au nevoie inainte sa achizitioneze produse si servicii, precum si dreptul lor de a anula achizitii efectuate online. Armonizarea sporita inseamna ca, de acum incolo, consumatorii se vor putea baza pe aceleasi drepturi, indiferent de locul unde acestia isi fac cumparaturile in UE. Aceasta inseamna, de asemenea, norme mai simple si mai previzibile pentru comercianti, care vor avea astfel mai multe stimulente pentru a-si extinde activitatile la nivel transfrontalier.

Datorita noilor norme ale UE (a se vedea, de asemenea, fisa informativa cu privire la noile norme), consumatorii UE beneficiaza acum de urmatoarele avantaje:
• o mai mare transparenta a preturilor;
• nu vor mai exista suprataxe nejustificate pentru utilizarea cardurilor de credit si a liniilor telefonice de asistenta;
• sunt interzise optiunile predefinite pe internet, de exemplu atunci cand cumpara bilete de avion;
• se prelungeste perioada in care o persoana se poate razgandi, de la 7 zile la 14 zile pretutindeni la nivelul UE;
• au fost consolidate drepturile privind rambursarea, care se va efectua in termen de 14 de zile de la data la care consumatorul a efectuat o achizitie;
• au fost introduse norme care interzic ofertele online inselatoare, cum ar fi ofertele pe internet care fac publicitate pentru un anumit lucru ca fiind gratuit desi, in realitate, acesta nu este gratuit (de exemplu, horoscoapele sau retetele de bucatarie);
• o protectie imbunatatita in ceea ce priveste continutul digital, in special cu privire la informatiile referitoare la softurile si la echipamentele hardware impreuna cu care pot fi utilizate.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?