Visa si MasterCard si-au suspendat serviciile in Crimeea

29 decembrie 2014

Visa si MasterCard, cei mai mari operatori de plati la nivel mondial, au suspendat serviciile oferite in Peninsula Crimeea, dupa ce Statele Unite au extins sanctiunile impuse Rusiei pentru anexarea regiunii si pentru implicarea in conflictul din Ucraina, transmite Bloomberg,citat de Mediafax. Cele doua companii respecta, astfel, o cerinta impusa de administratia americana, potrivit unor comunicate emise de birourile de presa din Rusia ale Visa si MasterCard. Wall Street Journal si Reuters

„Visa nu mai are voie sa ofere produse si servicii in Crimeea. Aceasta inseamna ca nu mai putem elibera carduri sau opera plati catre comercianti si retrageri de numerar de la bancomate”, se arata intr-un comunicat al Visa.


La jumatatea lunii decembrie a.c., Statele Unite si-au suspendat schimburile comerciale cu Crimeea pentru a protesta fata de alipirea acestei peninsule ucrainene la Rusia. De asemenea, noul val de sanctiuni include si interdictia companiilor inregistrate in SUA de a investi in Crimeea si de a oferi servicii firmelor care opereaza in aceasta regiune.

Tot in luna decembrie a.c., mai multe banci din Rusia au inceput sa foloseasca Sistemul National de Plati, creat de statul rus ca alternativa la MasterCard si Visa. Sistemul va deveni complet functional in primul trimestru al anului viitor, urmand ca inclusiv toate tranzactiile facute cu carduri Visa si MasterCard sa fie procesate prin intermediul Sistemului National de Plati. De asemenea, noua entitate va putea emite carduri proprii incepand cu anul viitor.

La sfarsitul lunii martie 2014, Visa si MasterCard au refuzat sa presteze servicii pentru mai multe banci rusesti, in urma sanctiunilor impuse de Statele Unite din cauza anexarii Peninsulei Crimeea. Atunci, Rusia a anuntat ca ar putea lansa un sistem de plati propriu, care sa fie functional in sase luni.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?