Valoarea totala a platilor de consum din Romania este de pana in 90 de miliarde euro anual. Sumele tranzactionate pe card intr-un an se ridica in jurul valorii de 35 mld. Euro, insa din aceasta doar 6,5 mld. Euro reprezinta platile la comercianti.
In aceste conditii, se poate spune ca din valoarea totala a consumului (populatiei si firmelor), doar 7% este platit cu cardul. Pentru a mari aceasta pondere, este nevoie de cresterea retelei de acceptare prin atragerea cat mai multor comercianti in sistem. Este un obiectiv pe care Visa Romania si l-a asumat ca prioritate in 2014.
Compania a initiat un proiect pilot in 2012, care avea ca tinta IMM-urile. In urma unei campanii de promovare si prezentare a avantajelor acceptarii cardurilor, oficialii Visa Romania sustin ca au avut o reactie neasteptat de buna din partea acestora. Numarul de POS-uri intalate a crescut cu 25%, mult peste cresterea acceptarii la nivel de piata.
Ce urmeaza? „Primul an ne-a depasit asteptarile. Vom continua cu masuri de crestere a acceptarii la comerciantii mici si mijlocii. Am plecat de la 45.000 de terminale si ne-am propus o crestere de 60% in trei ani si o dublare a retelei de acceptare la comercianti in 5 ani. „, a declarat Catalin Cretu (foto) – director regional pentru Romania si Croatia al Visa Europe .
Pentru a ajunge la IMM-uri, Visa va colabora indeaproape cu bancile membre. “Lucram strans cu bancile, care au o relatie de business cu intreprinderile mijlocii si mici, si credem ca pana in 5 ani este rezonabil sa ne gandim la 200.000 de comercianti atrasi in sistem”, a adaugat Cretu.
In paralel se va merge si cu emiterea de carduri business pentru aceste IMM-uri. De altfel, oficialul Visa a anuntat printre prioritatile pe 2014 demararea unui proiect de promovare a cardurilor business in randul intreprinderilor mici si mijlocii.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”
Many more interesting quotes in the video below: