Visa Romania inregistreaza pentru prima oara o scadere a volumelor tranzactionate la comercianti pe cardurile business. Scaderea a fost insa contrabalansata de cresterea volumelor in online, pe cardurile persoanelor fizice.

Premium
15 iulie 2020

In trimestrul II 2020, volumele tranzactionate la comercianti pe cardurile business sunt mai mici pentru prima data, cu o zecime fata de trim. II 2019. Este prima data cand inregistram aceasta scadere. Din cauza crizei,” a declarat Elena Ungureanu, country manager Visa Romania, in cadrul videoconferintei ZF Bankers 2020.

Luna aprilie 2020 a fost cea mai puternic afectata pentru ca a fost o perioada de „lock-down”, total inchisa. Oficialul Visa spune ca in luna mai s-a vazut o revenire insa cresterile nu au fost mari.


„Odata cu deschiderea economiei mai puternica din luna iunie observam o revenire la cresterile de doua cifre. Speram ca sunt semne bune si vom asista in continuare la o crestere de la o luna la alta.”

Din fericire, scaderea volumelor tranzactionate pe card in lumea reala a fost acoperita de utilizarea cardurilor in mediul online, care a generat un plus de vanzari.

„Online-ul a contrabalansat scaderea <face to face>. Online-ul a ajutat foarte mult, chiar daca cresterile pe online la cardurile comerciale au fost mai mici de cinci ori decat cresterile la cardurile pentru persoane fizice.

Ungureanu spune ca a avut loc o schimbare accentuata in comportamentul de plata al consumatorilor in special in ultima perioada in care achizitiiile de bunuri si servicii cu cardul pe Internet a crescut. „La nivel european undeva peste 25% insa Romania a obtinut o crestere record de peste 50%.”

Cea mai mare crestere s-a inregistrat pentru categoria plati de taxe unde numai in luna iunie volumele au fost de trei ori mai mari fata de aceeasi luna din anul anterior.

Ungureanu spune ca exista cinci categorii de comercianti care au inregistrat cresteri constant de doua cifre pe toata perioada din trimestrul II 2020, si anume:

. serviciile de tip B2B, unde se includ serviciile de publicitate, printing, echipamente, etc.

. serviciile de telesales

. tot ceea ce inseamna aprovizionare

. serviciile profesionale – si aici vorbim de contabilitate, notari, avocati, etc.

. serviciile de telecomunicatii si utilitati. Aceasta ultima categorie cu o crestere spectaculoasa.

„Practic, daca ne uitam la utilitati, pe intreg portofoliul Visa nu numai pe segmentul IMM-urilor, cresterile au fost de trei ori mai mari in aceasta perioada,” a mai precizat reprezentantul Visa.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?