„In trimestrul II 2020, volumele tranzactionate la comercianti pe cardurile business sunt mai mici pentru prima data, cu o zecime fata de trim. II 2019. Este prima data cand inregistram aceasta scadere. Din cauza crizei,” a declarat Elena Ungureanu, country manager Visa Romania, in cadrul videoconferintei ZF Bankers 2020.
Luna aprilie 2020 a fost cea mai puternic afectata pentru ca a fost o perioada de „lock-down”, total inchisa. Oficialul Visa spune ca in luna mai s-a vazut o revenire insa cresterile nu au fost mari.
„Odata cu deschiderea economiei mai puternica din luna iunie observam o revenire la cresterile de doua cifre. Speram ca sunt semne bune si vom asista in continuare la o crestere de la o luna la alta.”
Din fericire, scaderea volumelor tranzactionate pe card in lumea reala a fost acoperita de utilizarea cardurilor in mediul online, care a generat un plus de vanzari.
„Online-ul a contrabalansat scaderea <face to face>. Online-ul a ajutat foarte mult, chiar daca cresterile pe online la cardurile comerciale au fost mai mici de cinci ori decat cresterile la cardurile pentru persoane fizice.
Ungureanu spune ca a avut loc o schimbare accentuata in comportamentul de plata al consumatorilor in special in ultima perioada in care achizitiiile de bunuri si servicii cu cardul pe Internet a crescut. „La nivel european undeva peste 25% insa Romania a obtinut o crestere record de peste 50%.”
Cea mai mare crestere s-a inregistrat pentru categoria plati de taxe unde numai in luna iunie volumele au fost de trei ori mai mari fata de aceeasi luna din anul anterior.
Ungureanu spune ca exista cinci categorii de comercianti care au inregistrat cresteri constant de doua cifre pe toata perioada din trimestrul II 2020, si anume:
. serviciile de tip B2B, unde se includ serviciile de publicitate, printing, echipamente, etc.
. serviciile de telesales
. tot ceea ce inseamna aprovizionare
. serviciile profesionale – si aici vorbim de contabilitate, notari, avocati, etc.
. serviciile de telecomunicatii si utilitati. Aceasta ultima categorie cu o crestere spectaculoasa.
„Practic, daca ne uitam la utilitati, pe intreg portofoliul Visa nu numai pe segmentul IMM-urilor, cresterile au fost de trei ori mai mari in aceasta perioada,” a mai precizat reprezentantul Visa.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: