[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Visa lanseaza in Romania solutia Tap to Phone. Alpha Bank si CEC Bank sunt primele institutii care au implementat aplicatia prin care mobilul devine POS.

22 decembrie 2020

Disponibilă în prezent în peste 15 țări, inclusiv în România, soluția permite comercianților să accepte plăți contactless cu orice dispozitiv Android cu tehnologie NFC, fără echipamente suplimentare

Tehnologia Visa Tap to Phone transformă telefoanele și tabletele cu sistem de operare Android în terminale de plată contactless, fără a mai fi necesare echipamente suplimentare.


„Soluția digitală Visa de acceptare a plăților contactless cu telefonul mobil este lansată, în acest moment, în România în parteneriat cu Alpha Bank și CEC Bank, fiind disponibilă pentru comercianții locali care își doresc un serviciu avantajos din punct de vedere al costurilor și al flexibilității,” potrivit comunicatului. 

Odată cu lansarea soluției Tap to Phone, intrăm într-o nouă eră a plăților digitale: nu este nevoie de niciun echipament special sau cunoștințe tehnice pentru a instala și a folosi aplicația pe telefonul mobil Android, care se transformă automat într-un terminal de plată. Ne-am propus să susținem afacerile mici și mijlocii cu această soluție rentabilă, care le poate ajuta să acceseze rapid economia digitală, să prevină pierderile de vânzări și să îşi îmbunătățească fluxul de numerar prin acceptarea plăților contactless oriunde și oricând.

Adaptarea la noul context determinat de pandemia COVID-19 a devenit o prioritate pentru proprietarii de afaceri mici. Potrivit raportului DESI 2020 elaborat de Comisia Europeană, România ocupă locul 26 din 28 între statele membre UE la capitolul digitalizare, iar marea majoritate a IMM-urilor nu folosește tehnologii digitale. Din acest motiv, ne dorim ca împreună cu partenerii noștri să sprijinim micile afaceri să se adapteze și să-și dezvolte capabilitățile digitale pentru a răspunde cererii consumatorilor de a plăti fără numerar. Visa Tap to Phone ar putea fi una dintre cele mai radicale modalități de reinventare a experienței de cumpărături în mediul fizic„, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Tehnologia Visa Tap to Phone este probabil una dintre cele mai importante inovații ale anului 2020 în zona plăților, marcând accelerarea tendințelor de simplificare și digitalizare a acestora. Integrarea ei cu succes în aplicația Alpha PhonePOS completează ecosistemul de plăți oferit de Alpha Bank Romania și vine în întampinarea nevoilor tuturor comercianților pentru care mobilitatea este esențială.

Simplitatea în utilizare, costurile reduse și flexibilitatea acestei tehnologii asigură o experiență completă și eficientă, adaptată actualelor conditii de piata. Interesul arătat de clienții noștri pentru această soluție este extrem de mare și suntem mândri că putem contribui în mod inovator la modernizarea sistemului de plăți din România”, a declarat Cristian Dragoș, Vicepreședinte Executiv Aria Retail, Alpha Bank Romania.

Reinventarea cumpărăturilor în magazine, fără terminale POS

Potrivit datelor Visa[1], mâncarea vândută de comercianți pe stradă, transportul și alimentele sunt principalele categorii unde pot fi folosite soluțiile de acceptare a plăților cu dispozitive mobile. În plus, soluția Tap to Phone poate îmbunătăți experiențele consumatorilor în mai multe feluri:

Plata la livrare: soluția Tap to Phone permite consumatorilor să plătească cumpărăturile online la livrare, eliminând nevoia de numerar și contactul direct în timpul efectuării tranzacției. 

Afaceri și servicii care necesită mobilitate: vânzările pot fi făcute de oriunde, iar banii pot fi încasați pe loc, fără a fi nevoie de un terminal POS sau accesorii suplimentare. 

Supraaglomerarea la casele de marcat în magazine: având în vedere măsurile de distanțare socială, care prevăd păstrarea unei distanțe de minim 2 metri, cozile la casele de marcat pot deveni o problemă. Soluția Tap to Phone ajută angajații să încaseze banii foarte rapid de la clienți, oriunde în magazin.

Transport: Soluția Tap to Phone poate contribui la eliminarea automatelor de bilete și a echipamentelor suplimentare pentru validarea plăților folosite de conductori. 

Cum funcționează soluția Tap to Phone

Comercianții descarcă o aplicație, susținută de banca lor acceptatoare, iar după ce se înregistrează și selectează numele băncii participante pot începe să accepte plăți contactless în doar câteva minute. Tap to Phone are la bază securitatea unei tranzacții cu cip EMV, în care fiecare tranzacție conține o criptogramă dinamică ce nu poate fi refolosită.


[1] Data provided by Visa’s Tap to Phone program participants from January 2019 through September 2020.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?