[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Visa Europe va extinde la nivel mondial serviciul de transfer de bani prin mobil si prin intermediul retelelor sociale

24 februarie 2015

Visa Personal Payments, serviciul de transfer de bani intre persoane, cu ajutorul numarului de telefon mobil si al numarului de card, are in Europa peste 200.000 de utilizatori. Din momentul lansarii (martie 2013) si pana in prezent, au fost realizate transferuri de bani in valoare de 43 milioane euro.

Visa Europe anunta ca serviciul va fi extins in majoritatea tarilor unde compania este prezenta, ceea ce va permite realizarea de transferuri de bani de o persoana catre alta persoana, prin intermediul telefonului mobil, la nivel mondial. Exceptie vor face SUA, Japonia si tarile sanctionate de Oficiul de Control al Activelor Starine (OFAC).
Practic, bancile membre Visa Europe pot oferi posesorilor de carduri posibilitatea de a transfera bani catre cei aproximativ 2 miliarde de detinatori de carduri Visa din lume.

Extinderea va viza atat numarul de limbi in care este disponibil serviciul, care va ajunge la 20, cat si numarul de valute in care pot fi efectuate transferurile. In plus, serviciul va fi redenumit in Visa Direct, din denumirea actuala de Visa Personal Payments.

Pentru a impulsiona utilizarea serviciului Visa Direct, Visa Europe a incheiat un parteneriat cu fastacash, care va permite transferul de bani catre prieteni, atat la nivel local cat si international, prin intermediul Facebook, Twitter, WhatsApp si LinkedIn.

„Prin alaturarea tehnologiei fastacash şi a serviciului Visa Direct, bancile vor putea facilita transferurile de bani catre orice card Visa, iar utilizatorii finali vor putea realiza aceste transferuri prin intermediul retelelor sociale preferate sau platformelor de mesagerie.”, potrivit comunicatului de presa.

Pentru a realiza transferuri catre alte persoane prin Visa Direct, consumatorii utilizeaza aplicatia de mobil sau alta interfata oferita de banca, introduc suma de bani pe care doresc sa o trimita si apoi canalul prin care realizeaza transferul, fie direct catre un numar de telefon mobil sau, in viitor datorita fastacash, prin intermediul unei retele sociale. Tot ce se cere este ca expeditorul sa aleaga canalul si apoi contactul catre care doreşte trimiterea banilor, iar destinatarul primeste o notificare privind transferul.

Sue Onians, Head of Mobile Money în cadrul Visa Europe, a declarat:
“Consumatorii doresc servicii de plati care integreaza mobilitatea din viata de zi cu zi si reteaua sociala preferata. Lumea noastra devine tot mai mica si mai rapida in ceea ce priveste interactiunea, iar modul in care se realizeaza plati ar trebui sa tina pasul cu aceste schimbari. Consumatorii vor sa poata transfera bani cu usurinta si in siguranta catre prieteni si familie, fara a tine cont de limitarile geografice. Serviciul Visa Direct dezvoltat de Visa Europe permite acest lucru, iar parteneriatul nostru cu fastacash va simplifica si mai mult transferurile de bani prin intermediul retelelor sociale.”

Vince Tallent, Preşedinte şi CEO fastacash, a precizat:
”Impreuna cu Visa Europe, deschidem calea pentru platile sociale de la persoana la persoana. Cu ajutorul Visa Europe si al bancilor membre, vom putea oferi acest serviciu la peste 500 milioane de persoane din întreaga Europa. Consideram ca parteneriatul cu Visa Europe reprezinta pasul urmator in relatia dintre banci şi utilizatorii finali in ceea ce priveste procesul adesea complicat de a transfera bani.”

Visa Europe si bancile membre vor prezenta demo-uri cu versiunile serviciului Visa Direct la Mobile World Congress de la Barcelona, organizat în perioada 2-5 martie, respectiv atat transferuri prin numarul de telefon mobil cat si prin retelele sociale.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?