[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Visa Europe – securitatea ramane o chestiune critica in dezvoltarea viitoare a platilor

24 aprilie 2013

Principalele motoare de dezvoltare pentru industria platilor sunt viteza progreselor tehnologice si asteptarile consumatorilor, potrivit editiei a doua a raportului Viitorul tehnologiei si platilor”, publicat astazi de Visa Europe. Intr-o lume tot mai automatizata, oamenii trebuie sa fie identificati in mod automat intrucat asigurarea unor servicii personalizate, la cerere, necesita ca furnizorul de servicii sa identifice persoana, locul in care aceasta se afla si ce face.

„Pana in prezent, industria de plati s-a bazat in principal pe o combinatie intre doua metode de autentificare: a cardului si a posesorului acestuia. Utilizarea de solutii de analiza mai bune si mai rapide reprezinta o oportunitate pentru a combina cele doua metode de autentificare. In centrul motorului de autentificare ar putea sta un sistem de scoring in timp real, care sa utilizeze un profil complet al fiecarui client”, potrivit raportului.


Prima editie a raportului „Viitorul tehnologiei si plaţilor”, publicata in urmă cu doi ani, a identificat sapte teme legate de tehnologie si a analizat posibilul impact asupra platilor. Cea de-a doua editie a raportului continua dezbaterea pe baza temelor existente si traseaza evolutia acestora in urmatorii trei – cinci ani. Raportul analizeaza apoi consecintele asupra modului in care serviciile de plata sunt furnizate, gestionate si procesate.

Raportul prezinta trei concluzii cheie menite sa dea naştere unei discutii susţinute:

  • Consumatorii sunt dispusi sa comunice date personale companiilor daca beneficiaza in schimb de servicii utile si practice;
  • Companiile trebuie sa colaboreze prin partajarea informatiilor despre consumatori daca vor sa se ridice la inaltimea aşteptarilor tot mai mari privind serviciile personalizate;
  • Diferentele culturale dintre tehnologiile vechi si noi trebuie eliminate pentru a promova succesul companiilor si a satisface cererile consumatorilor.

Iata cateva dintre principalele concluzii ale raportului:

Tehnologia continua sa evolueze cu o viteza uimitoare, oferind o putere de procesare din ce in ce mai mare si tot mai accesibila, atat in ceea ce priveste locatiile cat si costurile. “Ar putea exista o explicatie rationala pentru solutiile bazate pe cloud in unele situatii, dar cardurile fizice vor continua sa faca parte din viata noastra multi ani de acum inainte, in conditiile in care sunt mici, sigure si nu raman niciodata fara curent sau fara acoperire. Prin urmare, reteaua de POS-uri va continua sa justifice realizarea de investitii”, se arata in raport.

„Directia in care va evolua managementul identitatii va juca un rol important in determinarea modului in care utilizam tehnologia pentru a tranzactiona si interactiona. Securitatea este o chestiune critica. Intr-o lume tot mai automatizata, oamenii trebuie sa fie identificati in mod automat intrucat asigurarea unor servicii personalizate, la cerere, necesita ca furnizorul de servicii sa identifice persoana, locul in care aceasta se afla si ce face. Pana in prezent, industria de plati s-a bazat in principal pe o combinatie intre doua metode de autentificare: a cardului si a posesorului acestuia. Utilizarea de solutii de analiza mai bune si mai rapide reprezinta o oportunitate pentru a combina cele doua metode de autentificare. In centrul motorului de autentificare ar putea sta un sistem de scoring in timp real, care sa utilizeze un profil complet al fiecarui client”, potrivit raportului.

Asteptarile consumatorilor sunt din ce in ce mai mari. „Toate organizatiile opereaza sub presiunea coplesitoare a asteptarilor. Industria platilor nu face exceptie. Iar presiunea va continua sa creasca. Prin urmare, ca si industrie, trebuie sa ne pregatim pentru un scenariu in care consumatorii isi doresc din ce in ce mai mult in schimbul a tot mai putin. Ei vor servicii create special pentru ei, furnizate cand si unde isi doresc. Ei vor ca totul sa functioneze intotdeauna fara erori si ca furnizorul sa isi asume intreaga responsabilitate pentru orice ar putea sa nu mearga conform planului, indiferent de circumstante”, se arata in raport.

Datele reprezinta cea mai valoroasa “moneda” a economiei digitale. “Datele din plati sunt cele mai valoroase. Dar pentru a le valorifica trebuie sa castigam si sa mentinem increderea. Alte industrii au putine informatii despre ceea ce se intampla in afara domeniului lor de activitate. Prin contrast, un furnizor de plati de succes poate deduce exact unde, cand, cat de mult si pentru ce sunt cheltuiti banii. Iar volumul acestor informatii si, bineinteles, valoarea lor cresc pe masura ce numerarul si cec-urile sunt treptat inlocuite”, potrivit raportului.

Companiile trebuie sa colaboreze pentru validarea si incurajarea de inovatii sigure. “Sectorul platilor a devenit un magnet pentru investitii si inovatii. Sute de antreprenori si companii de tip start-up aduc un impuls de energie si exaltare intr-un sector care a fost in mod traditional intr-o oarecare masura cumpatat si stabil. Deseori, vedem ca anumite solutii sunt lansate in graba si nu se ridica la nivelul asteptarilor pietei. Trebuie sa intervenim si sa stabilim anumite conditii. (…) Visa Europe, alaturi de toate celelalte sisteme de plati, ar trebui sa se deschida catre comunitatea de dezvoltatori. Ar trebui sa facilitam accesul la platformele noastre si sa stabilim standarde si API comune. In acest fel putem deschide calea catre noi solutii inovatoare”, se mai spune in raport.

Descarca raportul complet aici

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?