Prin cele doua programe educationale derulate in Romania, BaniiIQ si Banii pe Net, Visa a instruit 350.000 de romani, costul acestui efort fiind de circa 2 euro/persoana. Lansat în septembrie 2014, Banii pe Net este un program online de educatie si popularizare a comertului electronic in randul tuturor utilizatorilor de Internet din Romania care are ca scop cresterea nivelului de incredere in platile electronice.
Anul trecut, programul a avut ca obiectiv intruirea a peste 50.000 de persoane urmand ca pana la sfarsitul anului 2017 numarul celor care invata despre beneficiile comertului electronic si drepturile consumatorilor online sa ajunga la 500.000. Numarul beneficiarilor este foarte mare și ar putea face diferenta daca ne gandim ca in acest moment 1 mil. de romani isi folosesc cardul pentru a face plati pe Internet.
Programul Banii pe Net se adreseaza tuturor utilizatorilor de internet din Romania si se deruleaza, in perioada 2014-2017, atat prin traininguri offline, sustinute in scoli si licee de profesori asociati Junior Achievement Romania si de voluntari din cadrul bancilor membre Visa Europe, cu sprijinul Ministerului Educatiei Nationale, cat si prin traininguri online. Banii pe Net isi propune sa fie un ghid complet de educatie si promovare a comertului electronic, accesibil pentru toti consumatorii online.
Prezenta la conferinta de presa ocazionata de anuntarea rezultatelor financare in anul fiscal 2014 (incheiat in septembrie), Fiona Wilkinson (foto), Chief Commercial Officer Visa Europe, a declarat ca Romania este lider pe acest segment al educatiei financiare in Europa. Mai mult, programele sale educationale vor fi preluate in regiune, fiind considerate modele de succes.
Si pentru 2015 educatia financiara ramane o prioritate pentru Visa Romania care si-a propus ca beneficiarii cursurilor de pregatire, din cadrul celor doua programe nationale, sa ajunga la 600.000.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: